[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Počutje romskih učencev v osnovni šoli v Mariboru

Milanka Munda (2012) Počutje romskih učencev v osnovni šoli v Mariboru. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3051Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo se ukvarja z Romi v Mariboru, izpostavlja pa romske učence osnovnih šol. Izhodiščna točka raziskave in problem, ki ga to delo razčlenjuje, je nizka izobraženost Romov. V nalogi so predstavljene tudi kulturne posebnosti Romov. Njihova tradicija je močno povezana z vero in ta jim narekuje, da se hitro nehajo izobraževati in se posvetijo skrbi za družino. A življenje te skupnosti se v zadnjem desetletju hitro spreminja. Tradicionalne vrednote se umikajo novemu: mladi se poročajo pozneje, izobražujejo se dlje, kar dokazuje tudi empirični del naloge. Ta odgovarja še na vprašanje, kakšne so aspiracije romskih staršev glede izobraževanja svojih otrok. Raziskava je potrdila, da je Romom šolanje pomembno ter da razumejo in se zavedajo pomena izobrazbe za kvalitetnejše življenje. Vzrok, zakaj so Romi neizobraženi, je tudi slab socialno-ekonomski položaj, vendar je ta med mariborskimi Romi ugodnejši kot kje drugje. Raziskava je prav tako pokazala, da je učni uspeh romskih učencev v Mariboru boljši kot v Sloveniji na splošno in po svetu. V magistrskem delu je analizirana diskriminacija Romov, ki se tudi v sodobni družbi pojavlja na različnih ravneh ter se kaže in ponavlja tudi v šoli. Prikazuje socialne izkušnje romskih otrok v šoli ter odgovarja na vprašanja, kako se le-ti počutijo v šoli. Rezultati raziskave so pokazali, da romski učenci v Mariboru niso izpostavljeni predsodkom vrstnikov in učiteljev, niti ne nesprejetosti ali odklonilnemu odnosu, kar sicer velja za nekatera okolja v Sloveniji in po svetu. Odgovori romskih otrok namreč večinoma izražajo sprejemanje in emocionalno povezanost z učitelji, romski učenci se med svojimi slovenskimi vrstniki počutijo varno in prijetno. Učiteljem zaupajo, doživljajo jih kot ustrezne partnerje v poučevalni interakciji. Naloga obravnava tudi problem uresničevanja inkluzije romskih učencev na formalni in izvedbeni ravni v okviru osnovnega šolanja v Sloveniji. V njej so prav tako prikazane številne težave, s katerimi se srečujejo romski učenci v šoli. Učnih vsebin se učijo v nematernem jeziku, izpostavljeni so dvojnim kulturnim vplivom, njihovi starši jim, ker sami niso dovolj izobraženi ali so sploh neizobraženi, težje pomagajo pri učenju. Jih pa pri tem spodbujajo, je pokazala raziskava. Raziskava predstavlja številne projekte, ki so bili izvedeni v Mariboru, katerih namen je bil dvigniti motiviranost in kakovost izobraževanja Romov. Glede na rezultate raziskave sklepamo, da so ti projekti vplivali na boljši odnos Romov do šole in na njihovo prijetnejše počutje med šolskimi zidovi, to pa je tudi povečalo njihovo šolsko uspešnost. Teoretični in empirični del naloge zapolnjujeta vrzel v raziskovanju in poznavanju romske populacije v Mariboru in kažeta na to, da bi bilo nujno natančnejše poznati ter sistematično preučevati številčno in raznoliko romsko skupnost v Mariboru. Boljše poznavanje romske skupnosti je namreč nujni pogoj za oblikovanje izobraževanja, ki bo bolje naravnano na njihove potrebe.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: Romi v Mariboru, romski učenci, počutje v šoli, odnos do šole, inkluzivno izobraževanje
    Število strani: 195
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca Peček ČukMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9305673)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 996
    Datum vnosa: 20 Jul 2012 11:19
    Zadnja sprememba: 20 Jul 2012 11:19
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/996

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa