[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Raziskovalne škatle za aktivno preživljanje prostega časa v domu za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami

Irena Brbre (2012) Raziskovalne škatle za aktivno preživljanje prostega časa v domu za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1246Kb)

    Povzetek

    Otroci in mladostniki z lažjo motnjo v duševnem razvoju, ki bivajo v domovih za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami, preživljajo svoj prosti čas na različne načine. Lahko se vključujejo v različne interesne dejavnosti glede na svoje interese, želje, potrebe in zmožnosti. Kot eno izmed možnosti aktivnega preživljanja prostega časa vidim tudi delo z raziskovalnimi škatlami, kjer lahko otroci in mladostniki z lastnimi izkušnjami in raziskovanjem razvijajo naravoslovne postopke, pridobivajo nova znanja in izkušnje. Raziskovalna škatla je didaktični pripomoček, ki se v praksi običajno uporablja pri pouku naravoslovja, vendar pa lahko otroci in mladostniki z njimi delajo tudi v svojem prostem času, tako v domovih za učence s posebnimi potrebami kot tudi v domačem okolju, saj si jih lahko izposodijo in jih po uporabi vrnejo. V raziskovalni škatli je konkretni material, s katerim lahko otroci in mladostniki delajo in raziskujejo, ter kartice, na katerih so zapisana navodila za delo in različne naloge, ki omogočajo razvoj različnih naravoslovnih postopkov. Otroci in mladostniki z motnjami v duševnem razvoju, ki bivajo v domovih za učence s posebnimi potrebami, imajo nižje intelektualne sposobnosti od povprečnih, v njihovem razvoju so prisotne različne ovire, motnje, primanjkljaji in posebnosti, zato morajo biti naloge in navodila na delovnih karticah zapisana na razumljiv način, s preprostimi besedami, slikovnimi ponazoritvami in poudarjenimi ključnimi besedami. Izdelala sem tri raziskovalne škatle, ki sem jih ponudila otrokom in mladostnikom z lažjimi motnjami v duševnem razvoju, ki bivajo v Domu Antona Skale v Mariboru, da so z njimi individualno delali in si ob opazovanju otrok in mladostnikov zapisovala potek izvajanja dejavnosti. Po delu z raziskovalnimi škatlami sem izvedla še anketni vprašalnik, s katerim sem skušala preveriti njihovo uporabnost. Ugotovila sem, da je bilo delo z raziskovalnimi škatlami za njih nekaj novega, da jih je raziskovanje zelo zanimalo in pritegnilo in da bi želeli z njimi delati tudi v bodoče.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: raziskovalna škatla, naravoslovni postopki, prosti čas, otroci in mladostniki z lažjo motnjo v duševnem razvoju
    Število strani: 74
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darja Skribe DimecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9316425)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 989
    Datum vnosa: 20 Jul 2012 12:07
    Zadnja sprememba: 20 Jul 2012 12:07
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/989

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa