[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medosebni odnosi v razredu z vidika nekaterih osnovnošolskih učiteljev v Sloveniji, Indiji in na Islandiji

Anamarija Mirtič (2012) Medosebni odnosi v razredu z vidika nekaterih osnovnošolskih učiteljev v Sloveniji, Indiji in na Islandiji. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1355Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo je poskus vpogleda v učiteljevo razumevanje pomena medosebnih odnosov in socialne sprejetosti učencev v razredu. Ker so odnosi med učenci v razredu pomembni in vplivajo na različne dejavnike razvoja posameznikov, na šolsko delo in na učinkovitost skupine, sem se odločila, da to tematiko bolje raziščem. Ker se mi je ponudila priložnost bivanja in dela na šoli v Indiji in na Islandiji, me je zanimalo, kako učitelji v različnih kulturnih okoljih razumejo pomen medosebnih odnosov in pomen socialne sprejetosti posameznih učencev med vrstniki v razredu. V raziskavi je sodelovalo osemnajst učiteljev, ki so poučevali učence od prvega do šestega razreda na šoli v Sloveniji (šest učiteljev), v Indiji (šest učiteljev) in na Islandiji (šest učiteljev). Zanimalo me je, kako učitelji prepoznajo odnose med učenci v razredu, kaj naredijo učitelji za dobre medosebne odnose v razredu ter kako pomagajo socialno nesprejetim učencem. Ker sem iz izkušenj na praksi v slovenskih šolah videla, da učitelji za spodbujanje dobrih medosebnih odnosov pogosto uporabljajo socialne igre, me je zanimalo, če te metode uporabljajo tudi indijski in islandski učitelji. Analiza odgovorov učiteljev, ki so sodelovali v raziskavi kaže, da učitelji vseh treh osnovnih šol, tako v Sloveniji kot v Indiji in na Islandiji, izpostavljajo pri spodbujanju dobrih medosebnih odnosov pomembnost pogovora. Indijski učitelji poudarjajo tudi iskreno skrb in ljubeč odnos do učencev. Pomembna metoda za ugotavljanje medosebnih odnosov v razredu je po mnenju večine učiteljev opazovanje. Dobre medosebne odnose in vključevanje odklonjenih in prezrtih otrok pa učitelji spodbujajo tudi s socialnimi igrami.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: medosebni odnosi, socialna sprejetost, socialne igre, mnenja učiteljev
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marjanca Pergar KuščerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9322057)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 975
    Datum vnosa: 20 Jul 2012 07:45
    Zadnja sprememba: 20 Jul 2012 07:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/975

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa