[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ocenjevanje branja pri odraslih po poškodbi možganov

Judita Rupnik (2012) Ocenjevanje branja pri odraslih po poškodbi možganov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2007Kb)

    Povzetek

    Poškodbe možganov predstavljajo v današnjem času velik zdravstveno socialni problem, saj povzročijo posledice na telesnem, emocionalnem in kognitivnem področju, kar pomeni da lahko vplivajo tudi na spretnost branja. Ta je osnova pismenosti, ki pomembno vpliva na socialno vključenost in osebni razvoj posameznika. Celostna dolgotrajna rehabilitacija, ki se v Sloveniji izvaja v treh zavodih, mora med drugim vključevati specialnopedagoški program, le-ta pa vsebuje tudi ponovno učenje branja. Temelj načrtovanja ciljev za obravnavo je ocena funkcioniranja posameznika. Cilj mojega dela je bil izdelati test, ki bi specialnim in rehabilitacijskim pedagogom, ki v praksi delujejo na področju celostne rehabilitacije oseb po poškodbi možganov, pomagal pri oceni funkcioniranja na področju branja. Ker je test namenjen odraslim, vsebuje besedila, ki jih odrasli uporabljajo v vsakdanjem življenju. Nalogam sem dodala kriterije opazovanja testiranca ter vprašanja za samoocenjevanje po reševanju posamezne naloge. S preizkusom nalog (item analizo) sem ugotovila, da je težavnost ustrezna pri 32 od 33 vprašanj, ki jih vsebuje test, diskriminativnost je ustrezna pri 25 od 33 vprašanj. Nalogam sem preverila merske karakteristike. Ugotovila sem, da sta objektivnost z vidika testiranja in z vidika vrednotenja rezultatov ustrezni, vseeno pa bo pred nadaljnjo uporabo potrebno dodati nekaj sprememb v navodilih in vprašanjih. Test ima ustrezno zanesljivost in diskriminativnost. Vsebinska veljavnost je ustrezna pri 20 od 33 vprašanj. Konstruktna veljavnost ni ustrezna oziroma je zaradi premajhnega števila testirancev ni bilo mogoče ustrezno izračunati. Tudi kriterije opazovanja bo potrebno pred nadaljnjo uporabo nekoliko spremeniti. Ugotovila sem, da so pri osebah, ki so reševale test, prisotne težave na področju samoocenjevanja po končanem delu. Test in kriterije opazovanja sem delno spremenila glede na pripombe testatorjev in spremembe dodala v priloge.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, branje, ocenjevanje, poškodba možganov, test, merske karakteristike
    Število strani: 111
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9321033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 973
    Datum vnosa: 20 Jul 2012 07:32
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/973

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa