[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga števila nič v različnih kontekstih

Katja Mrak (2012) Vloga števila nič v različnih kontekstih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (236Mb)

    Povzetek

    Število nič predstavlja celo število, ki na številski premici leži pred številom 1 in za številom –1, ter ločuje pozitivna števila od negativnih števil. Za začetnike uporabe števila nič štejemo Babilonce, ki so že okoli leta 300 pred našim štetjem na preprosti računski napravi, imenovani abakus, začeli uporabljati prazen prostor in ga označili z dvema klinoma. Okoli 5. stoletja so indijski matematiki številu nič dodelili številčno vrednost in stalno mesto na številski premici. Število nič je imelo v zgodovini vedno neko posebno vlogo, ker je drugačno od drugih števil. Še dandanes je njegova vloga specifična pri štetju, ker štetje vedno začnemo s številom 1 in število nič kar izpustimo. Tak primer je tudi štetje našega časa, ker je bilo koledarsko leto nič izpuščeno in se je štetje začelo z letom 1. Ker nas je zanimalo, ali število nič tudi dandanes učencem še vedno predstavlja težave, smo se odločili to proučiti v empiričnem delu. V raziskavi diplomskega dela smo preverjali vlogo števila nič pri računskih operacijah ter razumevanje njegove mestne vrednosti. Podatke smo zbirali s pisnim preverjanjem znanja, ki ga je pisalo 10 naključno izbranih učencev 5. razreda osnovne šole. Ugotovili smo, da se je največ napak pojavljalo pri deljenju s številom nič ter pri deljenju v primerih, kjer se je ničla pojavila v postopku računanja. Pri razumevanju mestne vrednosti števila nič pa se je največ napak pojavljalo pri oceni rezultata, kjer ničle v zapisu določajo velikost števila, nekoliko manj pri zapisu mestne vrednosti števila, ki v zapisu vsebuje število nič. Pri računskih operacijah seštevanja, odštevanja in množenja učenci niso imeli težav in so bili v povprečju zelo uspešni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: število nič, starodavne kulture, računske operacije, mestna vrednost
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    doc. dr. Vida Manfreda KolarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9318217)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 965
    Datum vnosa: 20 Jul 2012 12:03
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/965

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa