[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos otrok do blagovnih znamk oblačil in obutve

Brina Lorger (2012) Odnos otrok do blagovnih znamk oblačil in obutve. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1847Kb)

    Povzetek

    V diplomski naloga obravnavam odnos otrok do blagovnih znamk oblačil in obutve. V teoretičnem delu predstavljam pojem blagovne znamke, lastnosti dobre blagovne znamke ter vlogo blagovne znamke oblačil in obutve pri nakupnih odločitvah otrok in v njihovih medsebojnih odnosih. V nalogi predstavim tudi potek potrošniške socializacije, v katerem otroci med drugim spoznavajo in se odločajo za izdelke določenih blagovnih znamk. Zanimalo me je, kakšen vpliv ima okolje na otroka in njegovo izbiro blagovnih znamk oblačil in obutve. Na podlagi tuje literature (Elliott, Leonard, 2004) sem ugotovila, da čeprav so starši še vedno prvi, ki otroke vpeljejo v svet potrošništva, pa na otrokovo izbiro blagovnih znamk oblačil in obutve vplivajo otrokovi vrstniki, sledijo jim vzorniki, nato mediji. Starši so med dejavniki, ki vplivajo na otrokovo odločitev glede izbire blagovnih znamk oblačil in obutve, šele na drugem mestu. Pozornost sem posvetila tudi morebitnemu socialnemu izključevanju otrok zaradi oblačil in obutve neznanih blagovnih znamk. Rezultati raziskave (Elliott, Leonard, 2004) v svetu so namreč pokazali, da otroke, ki izhajajo iz revnejših družin, ki si zanje ne morejo privoščiti oblačil in obutve znanih blagovnih znamk, to zelo obremenjuje. Čutijo zelo hud pritisk s strani vrstnikov, da morajo nositi oblačila in obutev pravih in priljubljenih blagovnih znamk, da bi bili sprejeti v njihovo družbo. Če si teh stvari ne morejo privoščiti, so večkrat zasmehovani, zapostavljeni in z njimi celo fizično obračunavajo. Večini otrok, ki so bili prisotni v kateri koli raziskavi na to temo, pa je bilo skupno, da so najbolj očarani in prepričani v oblačila in obutev blagovne znamke Nike. Na osnovi raziskave sem ugotovila, da nekaj trditev, ki jih najdemo v literaturi, velja tudi za osnovnošolce pri nas. Tako tuji kot naši otroci so zelo dobro seznanjeni z obstojem različnih vrst blagovnih znamk oblačil in obutve. Med vsemi temi vsesplošno prevladuje blagovna znamka Nike. Anketirani otroci v naši raziskavi navajajo, da se v oblačilih znanih blagovnih znamk večinoma počutijo bolj vesele in samozavestne, kar je skladno tudi z odgovori anketiranih otrok v raziskavah, izvedenih v tujini (Elliott, Leonard, 2004). Vendar pa sem ugotovila tudi nekaj razlik. Čeprav je bilo v tuji literaturi navedeno (Elliott, Leonard, 2004), da so vrstniki tisti, ki prvi seznanijo otroke z določeno blagovno znamko oblačil, in so starši šele na drugem mestu, se je pri nas pokazalo, da je ta vrstni red obrnjen. V obeh primerih so nato v istem zaporedju sledila še vpliv vzornikov in nato vpliv televizije. Izjemo predstavlja tudi pritisk vrstnikov na izbiro oblačil oziroma obutve določene blagovne znamke. Tuje raziskave so pokazale, da so otroci so pod večjim pritiskom vrstnikov glede oblačil in obutve znanih blagovnih znamk (Elliott, Leonard, 2004) kot otroci naših osnovnih šol. Ta ugotovitev je bila zelo razveseljujoča.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: blagovne znamke, oblačila in obutev, vpliv okolja na izbiro blagovnih znamk, pritisk vrstnikov
    Število strani: 45
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Verena KochMentor
    asist. dr. Francka Lovšin KozinaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9320009)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 959
    Datum vnosa: 19 Jul 2012 13:06
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/959

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa