[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Upoštevanje prilagoditev za otroke s posebnimi potrebami v 1. triletju osnovne šole

Sanja Marn (2012) Upoštevanje prilagoditev za otroke s posebnimi potrebami v 1. triletju osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1703Kb)

    Povzetek

    Edinstvenost vsakega posameznega otroka povzroča heterogenost skupin in posledično soustvarja potek vzgojno-izobraževalnega procesa. Učitelji v razredu se z različnostjo učencev, njihovih interesov, zmožnosti in potreb soočajo na najrazličnejše načine. Ko pa so potrebe učencev preveč specifične in je potrebna intenzivnejša pomoč, se sproži postopek o usmeritvi v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo. Če je vloga obravnavana pozitivno, dobi učenec odločbo, v kateri so tudi zapisane prilagoditve, ki se mu morajo zagotoviti pri pouku. Na šoli se oblikuje strokovni tim, ki za vsakega učenca timsko oblikuje individualne prilagoditve, s katerimi bo omilil primanjkljaje, pri čemer morajo upoštevati prilagoditve in priporočila iz odločb. Zapisane prilagoditve v individualiziranih programih izvajajo učitelji pri pouku. V pomoč so jim Navodila za prilagojeno izvajanje programa osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo. Cilj diplomske naloge je ugotoviti skladnost prilagoditev, zapisanih v odločbah o usmeritvi v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo, individualiziranih programov za učence in prilagoditev, ki se za te učence izvajajo pri pouku. Samo raziskovanje je bilo omejeno na učence prvega triletja, ki imajo odločbo o usmeritvi. Za pridobivanje podatkov sem oblikovala anketni vprašalnik za učitelje, primerjala sem zapisane prilagoditve v šolski dokumentaciji, in sicer v odločbah o usmeritvi in v individualiziranih programih učencev, ter opazovala učence pri temeljnih šolskih predmetih, pri čemer sem si pomagala z opazovalno listo. V raziskavi je sodelovalo 30 učiteljic prvih treh razredov s celjske regije, ki imajo v šolskem letu 2011/2012 v razredu učenca z odločbo o usmeritvi. Z raziskavo sem ugotovila, da je v individualiziranih programih učencev zapisanih več prilagoditev kot v njihovih odločbah o usmeritvi. V odločbah so prilagoditve zapisane zelo široko in splošno, v individualiziranih programih pa bolj konkretno. Pri samem pouku je opaziti manj prilagoditev, kot jih je zapisanih v individualiziranih programih. Prav tako se je izkazalo, da učiteljice sicer menijo, da prilagajajo pouk za učence s posebnimi potrebami, vendar vpogled v navedene prilagoditve kaže, da gre, v večini primerov, za primere dobre poučevalne prakse. Za natančnejšo analizo prilagajanja pouka za učence s posebnimi potrebami bi bilo potrebno opazovanje večjega vzorca, pri več predmetih in skozi daljše časovno obdobje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, dodatna strokovna pomoč, individualiziran program, prilagojeno izvajanje programa
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9319241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 946
    Datum vnosa: 19 Jul 2012 11:51
    Zadnja sprememba: 19 Jul 2012 19:41
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/946

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa