[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izvajanje geometrijskih konstrukcij v osnovni šoli

Nina Gros (2012) Izvajanje geometrijskih konstrukcij v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2564Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo v prvem sklopu teoretičnega dela predstavlja nastanek evklidske geometrije, pojem evklidskih konstrukcij in osnovne metode reševanja konstrukcijskih problemov. Drugi sklop se osredotoča na poučevanje geometrijskih konstrukcij v 7. razredu osnovne šole: seznanja s cilji in standardi znanja, ki se navezujejo na poučevanje geometrijskih konstrukcij v osnovni šoli, ter ponuja primerjalni pregled obravnave evklidskih konstrukcij v dveh učbenikih iz let 1972 in 2003. Največje razlike med učbenikoma so v naboru uporabljanih konstrukcijskih orodij in pri stopnji nazornosti predstavitve postopkov konstruiranja. Pri uporabi konstrukcijskih orodij se v novejšem času za konstruiranje premic, vzporednic in pravokotnic skoraj izključno uporablja geotrikotnik, medtem ko je v starejšem učbeniku konstrukcija le teh temeljila na uporabi dveh risalnih trikotnikov. Postopki konstruiranja so v novejšem učbeniku predstavljeni podrobno in z nazornimi primeri korakov napredovanja konstrukcije. Sama snov pa je tudi podana podrobneje, s čimer je olajšano samostojno delo učenca ter tudi delo učitelja. Jedro empiričnega dela predstavljajo komentirani rezultati raziskave, ki je bila opravljena med 91 učitelji. S pomočjo vprašalnika so bili med učitelji raziskani številni vidiki poučevanja in izvajanja konstrukcijskih postopkov v osnovni šoli. Raziskava je pokazala, da se razlike v načinih obravnave geometrijskih konstrukcij pojavljajo predvsem na dveh področjih. Prvo področje je pomen konstrukcijskega orodja in s tem povezana natančnost izdelave konstrukcijske slike, drugo področje pa je zapis konstrukcijskih korakov

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: algebrske konstrukcije, etape reševanja konstrukcijskega problema, evklidske konstrukcije, metode konstruiranja evklidskih konstrukcij, poučevanje geometrijskih konstrukcij v osnovni šoli
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Zlatan MagajnaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9311049)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 937
    Datum vnosa: 19 Jul 2012 11:59
    Zadnja sprememba: 19 Jul 2012 11:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/937

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa