[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomoč učencem z učnimi težavami pri reševanju matematičnih besedilnih nalog na petstopenjskem modelu pomoči

Barbara Kaučič (2012) Pomoč učencem z učnimi težavami pri reševanju matematičnih besedilnih nalog na petstopenjskem modelu pomoči. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1841Kb)

    Povzetek

    Matematika je v osnovni šoli najpogosteje negativno ocenjen predmet, kar predstavlja zaskrbljujoč podatek glede na dejstvo, da je matematika vključena v nacionalno preverjanje znanja tako ob zaključku osnovne kot tudi srednje šole. Rezultati pri matematiki so tako močno povezani z možnostmi nadaljnjega izobraževanja in zaposlovanja (Kavkler, 2007). Ena izmed vsebin, s katero se srečujejo učenci pri predmetu, pa so tudi matematične besedilne naloge, ki so med nekaterimi priljubljene, pri drugih pa predstavljajo veliko težav in zato njihovo reševanje potrebuje večjo pozornost. Namen diplomskega dela je predstaviti procese, znanja in strategije pri reševanju matematičnih besedilnih nalogah. Katere sposobnosti učenec potrebuje, da je naloga uspešno rešena, in katere strategije za izboljšanje uspešnosti reševanja lahko ponudimo učencem z različnimi dosežki pri njihovem reševanju. V raziskavo sem vključila učence petih razredov in jih glede na uspešnost pri reševanju besedilnih nalog razvrstila v skupine glede na hierarhijski model obravnave učencev z učnimi težavami. Torej 80 % učencev v skupino, ki za uspešnost potrebujejo univerzalno podporo in pomoč oz. primarne ukrepe pomoči, 15 % učencev v skupino, ki za uspešnost potrebujejo usmerjeno pomoč in podporo oz. sekundarne ukrepe pomoči, in 5 % učencev, ki za uspešnost potrebujejo dodatno strokovno pomoč in podporo oz. terciarne ukrepe pomoči. Preverila sem, ali med rezultati skupin učencev obstajajo statistično pomembne razlike v številu pravilno rešenih nalog in številu pravilno izbranih računskih operacij, ki opravičujejo uporabo različnih stopenj in oblik pomoči za posamezne učence. Rezultati so pokazali, da so med učenci prisotne statistično pomembne razlike v številu pravilno rešenih nalog in številu pravilno izbranih računskih operacij in zato jim je potrebno ponuditi njim primerne strategije pomoči. Le-te sem poiskala v literaturi, praksi in na internetu in jih razporedila v sklope glede na petstopenjski model dela z učenci z učnimi težavami. Vsako stopnja tako vsebuje vedno bolj intenzivne oblike pomoči in podpore ter timsko sodelovanje v šolskem okolju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učne težave pri matematiki, matematične besedilne naloge, procesi reševanja, petstopenjski model pomoči, strategije pomoči in podpore reševanja matematičnih besedilnih nalog
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9301321)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 930
    Datum vnosa: 19 Jul 2012 12:04
    Zadnja sprememba: 19 Jul 2012 12:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/930

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa