[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialna vključenost učencev z motnjo pozornosti in hiperaktivnostjo v osnovni šoli

Erika Remic (2012) Socialna vključenost učencev z motnjo pozornosti in hiperaktivnostjo v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Predmet diplomskega dela je socialna vključenost učencev z motnjo pozornosti in hiperaktivnostjo (ADHD) v osnovni šoli, saj so pomembne in ovirajoče socialne težave prisotne pri večini otrok z motnjo ADHD (52–82 %), a največkrat te težave niso ustrezno prepoznane. Kvaliteta vrstniških odnosov in s tem socialna sprejetost je namreč v veliki meri pogojena s tem, kako učinkovito učenci navezujejo stike z vrstniki, kar pa se kaže v uporabi socialnih spretnosti (Košir Pečjak 2002). Pri učencih z motnjo ADHD pogosto pride do pomanjkanja socialnih veščin, ki so bistvene za uspeh v življenju in učenci z ADHD pogosteje doživljajo osamljenost, k temu pa prispevajo slabše socialne veščine. Potrebno je zavestno preoblikovati in širiti pozitivne predstave o teh osebah. Veliko stališč si učenci pridobijo v šoli in so izjemno pomembna za uspešno vzgojno-izobraževalno vključenost. V teoretičnem delu je uvodoma opredeljena motnja ADHD, v nadaljevanju pa so predstavljeni različni dejavniki, ki vplivajo na socialno sprejetost učencev z motnjo ADHD, kot so: socialno zaznavanje, socialna kognicija, socialna kompetentnost, socialne veščine, socialni vpliv norm in skupine; socialna interakcija in medosebni, predvsem vrstniški, odnosi; stališča učiteljev, staršev in učencev do integracije; spoprijemanje in emocionalna inteligentnost; samopodoba; lastnosti šole in šolsko okolje. V zaključku teoretičnega dela so opisane različne vrste pomoči manj sprejetim učencem in posebej učencem z motnjo ADHD, tako s strani učiteljev, kot tudi s strani staršev. Posebej so opisani tudi prijateljski odnosi učencev z motnjo ADHD. V empiričnem delu diplomskega dela je predstavljena raziskava o socialni vključenosti učencev z motnjo ADHD v osnovni šoli, v katero je bilo vključenih 106 učencev šestih različnih razredov od prve do tretje triade, 6 razrednih učiteljev, 6 učencev z motnjo ADHD in 86 staršev. S pomočjo vprašalnikov za razrednike, starše, učence z motnjo ADHD in njihove sošolce ter sociometrične preizkušnje sem ugotovila, kakšen je socialni položaj učencev z motnjo ADHD in kako socialno vključenost teh učencev vidijo oni sami, njegovi sošolci, razredniki in starši vseh učencev. Še posebej čemu pripisujejo vzrok motečega vedenja in kdo je najbolj odgovoren za sprejetost učencev z motnjo ADHD, kako se do njih vedejo sošolci, katere socialne veščine uporabljajo in kako reagirati na učenčeve težave in potrebe. Ugotovljeno je bilo da imajo vsi učenci z motnjo ADHD vsaj enega dobrega prijatelja v razredu, vendar je krog prijateljev pri teh učencih izredno majhen. Mnenje o socialnem položaju je podobno in pozitivno pri razrednikih, sošolcih in učencih z motnjo ADHD, starši pa so mnenja, da se učenci z motnjo ADHD ne razumejo dobro ali pa srednje s sošolci. Vzrok motečega vedenja učitelji pripisujejo družinski vzgoji in razmeram doma, učenci sošolcem in učenci z motnjo ADHD sošolcem in učiteljici. Najpogostejše vedenje sošolcev do učencev z motnjo ADHD je, da so do težav učenca z motnjo ADHD strpni, posebne podpore pa jim ne nudijo. Starši vedenje sošolcev do učenca z motnjo ADHD vidijo bolj negativno kot učenci z motnjo ADHD sami in razredniki. Učenci z motnjo ADHD vedenje sošolcev do njih vidijo bolj pozitivno kot negativno. Sošolci opazijo pri učencu z motnjo ADHD tako negativne (nasilje, neznanje) kot tudi pozitivne (hobi, njegove ideje, da se opraviči) lastnosti. Razredniki so mnenja, da imajo učenci z motnjo ADHD šibko razvite socialne veščine. Najbolj odgovoren za sprejetost učenca z motnjo ADHD je po mnenju razrednikov in staršev učitelj oziroma razrednik.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnja pozornosti s hiperaktivnostjo (ADHD), socialna vključenost, socialni status, socialne veščine, odnosi med vrstniki, prijateljstvo
    Število strani: 141
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9303113)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 927
    Datum vnosa: 19 Jul 2012 12:06
    Zadnja sprememba: 19 Jul 2012 12:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/927

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa