[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prehod mladostnikov s primankljaji na posameznih področjih učenja iz osnovne v srednjo šolo

Saša Brodnjak (2012) Prehod mladostnikov s primankljaji na posameznih področjih učenja iz osnovne v srednjo šolo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1229Kb)

    Povzetek

    Prehod iz osnovne v srednjo šolo predstavlja za vsakega mladostnika pomemben dogodek v njegovem življenju, še posebej za dijake s posebnimi potrebami. Da lahko ti mladostniki uspešno preidejo iz ene izobraževalne ravni v drugo, je potrebna podpora in sodelovanje učiteljev, svetovalcev, staršev in vodstva obeh ravni. V teoretičnem delu diplomskega dela sem se zato osredotočila predvsem na izobraževalne prehode do srednje šole. Podrobneje sem si pogledala, kako poteka in kaj je značilno za posamezen prehod na višjo raven izobraževanja, kateri so rizični dejavniki prehoda in zakaj, katere so najpogostejše težave, povezane s prehodom, in kako se s temi težavami spopadajo učenci in dijaki, še posebej tisti z odločbami o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, ki so jo pridobili zaradi primanjkljajev na posameznih področjih učenja. Poskušala sem poiskati čim več strategij, ki so uporabne pri premagovanju ovir prehoda za splošno populacijo učencev in posebej za učence s posebnimi potrebami. Ker se vsaka skupina učencev na izobraževalni prehod odzove drugače, me je zanimalo, kako so se na prehod v srednjo šolo odzvali dijaki prvih letnikov. V ta namen sem razdelila anketne vprašalnike 12 dijakom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in 12 dijakom, ki nimajo odločbe o usmerjanju otrok posebnimi potrebami. Raziskavo sem izvedla na področju Podravja na dijakih, ki obiskujejo srednje poklicne šole, saj sem predvidevala, da bom tako dobila večji vzorec dijakov s posebnimi potrebami. Z anketnim vprašalnikom sem poskušala ugotoviti, ali v slovenskih šolah dijaki občutijo enake težave, povezane s prehodom v srednjo šolo (upad učne uspešnosti, neprimerno in nasilno vedenje, osip, anksiozna stanja itd.), kot drugod. Predvsem me je zanimalo, kako so se s težavami prehoda spopadli na področju učne uspešnosti, premagovanja strahov prehoda in vključevanja v razred in katera skupina dijakov v večji meri občuti posledice težav, povezanih s prehodom v srednjo šolo. Raziskava je pokazala, da med obema skupinama dijakov ni statistično pomembnih razlik v spopadanju s težavami prehoda, razen za pomoč pri vključevanju v razred, kjer je kar 8 dijakov s primanjkljaji na posameznih področjih učenja potrebovalo pomoč, med dijaki brez odločb o usmerjanju pa se ni našel niti eden, ki bi za boljšo vključitev v razred potreboval oziroma poiskal pomoč.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: izobraževalni prehodi, prehod v srednjo šolo, rizični faktorji prehoda, dijaki z odločbami o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, učni uspeh
    Število strani: 114
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9302601)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 923
    Datum vnosa: 19 Jul 2012 12:10
    Zadnja sprememba: 19 Jul 2012 12:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/923

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa