[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vključevanje predšolskih otrok v organizirane gibalne/športne dejavnosti

Mateja Jeglič (2012) Vključevanje predšolskih otrok v organizirane gibalne/športne dejavnosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (494Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu je predstavljena pomembnost gibalnih/športnih dejavnosti za otrokov celostni razvoj ter njegovo zdravo staranje. Z gibanjem in gibalnimi izkušnjami otroci spoznavajo sebe in svojo okolico, ustvarjajo, se vključujejo med sovrstnike in rešujejo številne probleme. V gibalnih/športnih dejavnostih v predšolskem obdobju ima zelo velik pomen igra. Ta otroku pomaga premagati oviro, ki je zanj brez igre nepremostljiva, omogoča mu različne realizacije istih problemov, zagotavlja motivacijo za delo in je zato v organiziranih oblikah vadbe nepogrešljiva. Gibanje skozi igro je lahko tudi poučno, če vaditelj igro organizira tako, da jo ustrezno povezuje z drugimi področji. Otroci ob tem spoznavajo nove stvari in utrjujejo že osvojena znanja. Z ustvarjanjem improviziranih pripomočkov in njihovo izvirno uporabo pa lahko otroci bogatijo gibalne izkušnje, pa tudi svojo domišljijo. Upoštevajoč pozitivne učinke gibalnih/športnih dejavnosti na otroke in dejstvo, da strokovno usposobljen vaditelj lahko ponudi številne priložnosti za celosten razvoj otroka, smo se odločili, da analiziramo želje staršev, zaradi katerih bi ti otroke pogosteje vključevali v organizirane gibalne/športne dejavnosti. Cilj diplomskega dela je bil analizirati mnenja staršev o dejavnikih vključevanja predšolskih otrok v organizirane gibalne/športne dejavnosti. V raziskavo, ki smo jo izvedli maja 2012, smo vključili 121 naključno izbranih staršev, katerih otroci so stari od 2 do 6 let. Uporabili smo anketni vprašalnik, ki so ga v celoti rešili starši. Sestavljen je iz dveh delov. V prvem se vprašanja nanašajo na pogostost ukvarjanja staršev z gibalnimi/športnimi dejavnostmi, v drugem pa na njihove želje, povezane z dejavniki vključevanja njihovih otrok v organizirane gibalne/športne dejavnosti. Podatke smo obdelali s statističnim paketom SPSS (StatisticalPackageforthe Social Sciences). Uporabili smo podprogram FREQUENCIES za izračun frekvence posameznih odgovorov, za izračun opisne statistike bomo uporabili podprogram DESCRIPTIVES, za ugotavljanje povezanosti ordinalnih in nominalnih vrednosti pa podprogram CROSSTABS. Statistično značilnost smo preverjali na ravni 5-odstotnega tveganja (p 0,05). Na osnovi anketnega vprašalnika smo ugotovil, da starši, ki se sami vključujejo v organizirane gibalne/športne dejavnosti, tudi svoje otroke pogosteje vključujejo vanje. Prav tako bi jih pogosteje vključevali, če bi dejavnosti večinoma potekale v naravi in če bi bili v skupini otroci različnih starosti. Odgovori v anketnih vprašalnikih niso potrdili hipoteze, ki pravi, da bi na pogostost vključevanja vplivali boljši športni pripomočki. Potrdili pa smo hipotezo, s katero trdimo, da bi starši svoje otroke med ponujenimi oblikami organizirane vadbe najraje vključili v plavanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: organizirane gibalne/športne dejavnosti, predšolski otroci, starši
    Število strani: 43
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. mag. Alenka CemičMentor
    doc. dr. Jera GregorcSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9308745)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 918
    Datum vnosa: 19 Jul 2012 12:18
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 15:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/918

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa