[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otroške predstave o čebelah

Matjaž Mavhar (2012) Otroške predstave o čebelah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3895Kb)

    Povzetek

    Učenci vstopajo k pouku z nekaterimi že oblikovanimi stališči, idejami, pojmovanji. Pri določeni tematiki lahko uporabljajo napačne in intuitivne pojme ali pa že izoblikovane znanstvene predstave. Učitelj se mora tega dejstva zavedati in jih najprej odkriti. Šele ko je ta pogoj izpolnjen, lahko izpelje kakovostno učno uro in učencem pomaga pri konstruiranju nove strukture znanja, kot to spodbuja konstruktivistična teorija pouka. V diplomskem delu sem se osredotočil na nekatere že izoblikovane predstave učencev o čebelah. Podrobneje sem raziskal nekatere predstave, ki so povezane z nastankom medu, poznavanjem življenja čebel, čebeljim obiskovanjem cvetov, poznavanjem bivališča čebel. Ugotavljal sem tudi odnos (stališča) učencev do čebel. Podatke sem pridobival z anketnim vprašalnikom, ki je vseboval naloge različnega tipa. Za rešitev vprašalnika je bilo treba imeti dobro razvite bralne in pisalne sposobnosti, zato je bil razdeljen med učence 4. in 5. razreda. Podatki, ki sem jih dobil, so pokazali, da imajo učenci o čebelah izoblikovanih veliko različnih, naravoslovno bolj ali manj ustreznih predstav. O nastanku medu učenci nimajo povsem natančnih predstav, saj nekateri menijo, da čebela pridela med iz cvetnega prahu, prav tako pa ne vedo, da čebela pridela med tudi iz izločkov listnih uši. Učenci so na različnih fotografijah, ki so prikazovale samotarske čebele, medonosno čebelo, čmrlja in nekatere kožokrilne žuželke, kot predstavnika čebel najpogosteje prepoznavali medonosno čebelo kranjsko sivko. O čebeljemu opraševanju imajo učenci različne predvzročne predstave v večji meri kot vzročne. O življenju čebel ponoči, pozimi imajo učenci precej stereotipnih predstav. Zelo velik delež anketiranih učencev ni prepoznal in pravilno poimenoval osirja, prav tako pa so ga zamenjevali z bivališčem čebel. Večina otrok je prepričanih, da čebela ni nevarna žival.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroške predstave, odkrivanje predstav, konstruktivizem, čebele
    Število strani: 92
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darja Skribe DimecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9315401)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 901
    Datum vnosa: 18 Jul 2012 12:33
    Zadnja sprememba: 18 Jul 2012 12:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/901

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa