[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv metod plesno-gibalne terapije na inkluzijo otrok s posebnimi potrebami v skupinsko plesno interesno dejavnost

Neva Kralj (2012) Vpliv metod plesno-gibalne terapije na inkluzijo otrok s posebnimi potrebami v skupinsko plesno interesno dejavnost. Specialistično delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V specialističnem delu sem preučila učinke metod plesno-gibalne terapije na inkluzijo dveh otrok s posebnimi potrebami v skupinsko plesno interesno skupino. Zanimalo me je tudi, v kolikšni meri metode plesno-gibalne terapije spodbujajo razvoj socialnih spretnosti in vplivajo na medsebojne odnose vseh otrok v skupini ter v kolikšni meri vključevanje metod plesno-gibalne terapije v plesno interesno dejavnost vpliva na zadovoljstvo in občutek uspešnosti vseh otrok v skupini. Problem specialističnega dela je vezan na spodbujanje komunikacijskih sposobnosti dveh otrok s posebnimi potrebami v skupini ter posledično na njuno gibalno, socialno in osebnostno rast. Opazovala in spremljala sem medsebojno sprejemanje različnosti otrok, strpnost in razvijanje sodelovanja v skupini ter posledično potek povezovanja skupine. V teoretičnem delu sem se osredotočila na vpliv plesa na vse otroke ter na pomen plesno-gibalne dejavnosti kot terapije. Opredelila sem pomen plesno-izrazne aktivnosti za otroke s posebnimi potrebami ter pomen inkluzivne vzgoje in izobraževanja. V raziskavo je bilo vključenih skupaj 32 otrok (26 deklic in 6 dečkov) od 5. do 8. leta starosti iz dveh interesnih plesno-gibalnih skupin, ki sem ju vodila sama. V prvo skupino je bilo vključenih 15 otrok iz 1. razreda osnovne šole in sicer 11 deklic in 4 dečki. Raziskava je trajala pol leta. Raziskava v drugi skupini je potekala dve leti. V prvem letu je bilo v to plesno interesno skupino vključenih 11 deklic. V drugem letu se je oblikovala nova skupina, v kateri je bilo 6 otrok in sicer 4 deklice ter 2 dečka. Prav tako sta bila v raziskavo kot študiji primera vključena 2 otroka s posebnimi potrebami: 1) v prvi skupini deček (6 let), ki kaže primanjkljaj pozornosti, težave v samoregulaciji in v nadzorovanju vedenja ter slabšo socialno prilagodljivost; 2) v drugem primeru sem posebej spremljala deklico (7-8 let) z lažjo motnjo v duševnem razvoju ter motnjami koordinacije. V okviru kvalitativnega metodološkega pristopa sem podatke za raziskavo zbirala s pomočjo empiričnega gradiva in sicer 1) z opazovalno shemo, na osnovi katere sem na tedenskih srečanjih beležila odzive na plesno-gibalne terapevtske dejavnosti posameznega otroka s posebnimi potrebami ter vedenje otrok v skupini, 2) na osnovi odprtega, delno strukturiranega intervjuja s starši, učiteljico ter z otroki, vključenimi v raziskavo, ter 3) z dokumentarnim gradivom. Študija dveh primerov je pokazala, da sta se otroka s posebnimi potrebami preko plesno-gibalnih terapevtskih dejavnosti uspešno socialno vključevala v skupinsko delo in sta bila upoštevana in sprejeta v skupinsko dogajanje z vsemi njunimi posebnostmi. Rezultati raziskave so pokazali, da so upoštevanje in razumevanje s strani skupine ter lastna aktivnost obeh otrok s posebnimi potrebami pripomogli k razvoju njunih gibalnih in socialnih spretnosti ter vplivali na intenzivnost konstruktivnega delovanja vseh otrok v skupini. Vse to se je odražalo v povezanosti in harmoniji skupine kot celote in nudilo pomoč otrokoma s posebnimi potrebami pri vključevanju v širše socialno okolje. Ugotovila sem, da se preko metod in prvin plesno-gibalne terapije v plesni interesni skupini v veliki meri omogoča in uresničuje inkluzija otroka s posebnimi potrebami.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Specialistično delo)
    Ključne besede: inkluzija, otroci s posebnimi potrebami, skupinska plesna interesna dejavnost, plesno-gibalna terapija, socialne spretnosti
    Število strani: 172
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    dr. Breda KrofličMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9293641)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 885
    Datum vnosa: 12 Jul 2012 09:06
    Zadnja sprememba: 20 Feb 2013 09:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/885

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa