[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Strategije učencev osnovne šole za soočanje z učnim neuspehom

Katja Medija (2012) Strategije učencev osnovne šole za soočanje z učnim neuspehom. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2639Kb)

    Povzetek

    Temeljni problem magistrskega dela je raziskati strategije za soočanje z učnim neuspehom pri slovenskih osnovnošolcih ter preučiti odnos teh strategij do vzročnih atribucij za učni (ne)uspeh in motivacijskih ciljev. V teoretskem delu obravnavam problem učnega neuspeha pri učencih. Vsebina se nanaša na razlago pojmovanja neuspeha v šoli in na dejavnike, ki vodijo do njega. Stres, ki ga povzroča neuspeh, je eden najpogostejših v obdobju šolskega otroka. Vendar na posameznikovo duševno zdravje in dobro počutje bolj vpliva način soočenja s stresom kot stres sam. Učenci se lahko z neuspehom soočajo različno. Njihove strategije so pri reševanju težav lahko učinkovite, lahko pa so tudi neučinkovite ter vodijo do različnih zapletov v učenčevem življenju (v smislu učenja, duševnega zdravja, samozavesti itn.). V delu predstavljam in opisujem teorije stresa po različnih avtorjih. Natančneje opisujem strategije, ki se nanašajo na soočanje z učnim neuspehom. Na način soočanja vplivajo različni dejavniki. Predstavljam razlike v soočanju glede na spol, starost, učno uspešnost, motivacijske cilje ter atribucije za (ne)uspeh. Opisujem motivacijske cilje za učenje (teoretično ozadje, vrste) in vzročne atribucije učne (ne)uspešnosti (teoretično ozadje, razlaga posameznih atribucij). V empiričnem delu kvantitativno raziskujem prevladujoče strategije, motivacijske cilje za učenje ter vzročne atribucije za učni (ne)uspeh učencev 164 5. in 140 8. razreda osnovne šole. Glavni inštrument raziskave je vprašalnik, oblikovan za namen raziskave na podlagi različnih virov. S pomočjo vprašalnika ugotavljam, ali obstajajo razlike med učenci v soočanju z učnim neuspehom glede na spol, starost in učni uspeh; prav tako me zanima povezanost med strategijami soočanja, motivacijskimi cilji za učenje in vzročnimi atribucijami za učni (ne)uspeh. Rezultati kažejo, da je pri anketiranih učencih najbolj pogosta strategija za soočanje z neuspehom strategija reševanja problema, sledijo ji strategije, pri kateri učenci ob neuspehu iščejo podporo in pomoč staršev, učitelja in prijateljev. Raziskava kaže tudi, da se uporaba pri večini strategij razlikuje glede na starost učencev, dečki in deklice pa se razlikujejo v uporabi dveh strategij: strategiji pomoč in podpora prijateljev in strategiji humor. Razlike v soočanju z neuspehom glede na učno uspešnost se kažejo le pri uporabi strategije čustva pri petošolcih. Povezanost med strategijami za soočanje z učnim neuspehom in atribucijami je v večini primerov nizka. Vidna je povezanost med učinkovitimi strategijami in atribucijami, pri katerih učenci zaznajo kontrolo nad svojim učenjem in obratno. Prav tako se v večini primerov kaže nizka povezanost med učinkovitimi strategijami za soočanje z učnim neuspehom in motivacijskimi cilji za učenje, pri katerih vodi učence želja po znanju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenci, osnovna šola, učni neuspeh, strategije za soočanje z učnim neuspehom, motivacijski cilji, atribucije za učno uspešnost
    Število strani: 127
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9290313)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 884
    Datum vnosa: 11 Jul 2012 14:06
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/884

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa