[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medijska pismenost vzgojiteljev predšolskih otrok

Breda Forjanič (2012) Medijska pismenost vzgojiteljev predšolskih otrok. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3209Kb)

    Povzetek

    Praksa in teoretični pristopi na področju vzgoje za medije so se do sedaj izključno ukvarjali z medijsko pismenostjo otrok. S pričujočo nalogo pa želimo narediti korak naprej in postaviti merila medijske pismenosti za odrasle. Še več, želimo izmeriti medijsko pismenost vzgojiteljev/-ic predšolskih otrok, saj – kot kažejo raziskave (Erjavec in Volčič, 1998c, 1999a, 1999b; Swinkels, 1992) – so ti otroci najbolj potrebni medijskega opismenjevanja. In ker se socializacija prične v predšolskih institucijah, kjer so vzgojitelji/-ce otrokom identifikacijski vzor, imajo ključno vlogo v medijskem opismenjevanju te populacije. Teoretiki vzgoje za medije (Masterman, 1985; Potter, 1998; Erjavec in Volčič, 1998a, 1998b) poudarjajo, da je medijska pismenost sestavni del sodobne funkcionalne pismenosti in zato nujno potrebna za delovanje v sodobni multimedijski družbi. Magistrska naloga bo preučevala medijsko pismenost dvestošestih vzgojiteljev/-ic predšolskih otrok, vključenih v pomurske vrtce. Za to nalogo bomo priredili ameriški (ZDA) vprašalnik za merjenje pismenosti dijakov (Hobbs in Frost, 2003). Cilj naloge je ugotoviti, kakšen je vpliv akumuliranega kulturnega kapitala v otroštvu, izobrazbe in vzgojnih ravnanj vzgojiteljev/-ic ter uporabe medijev v vrtcu na njihovo medijsko pismenost. Dobljeni rezultati bodo omogočili nadaljnje raziskave na področju vzgoje za medije, postavili pa bodo tudi izhodišča za raziskave na področju medijskega opismenjevanja vzgojiteljev. Naloga bo prispevala k razvoju vzgoje za medije na Slovenskem in s tem naredila korak bliže k vključenosti te zelo mlade interdisciplinarne znanstvene discipline (pedagogika, komunikologija) na področje dela s predšolskimi otroki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: vzgojna ravnanja vzgojiteljev, vrtec, vzgojitelj, socialni pedagog, vzgoja za medije, medijska pismenost, množični mediji, kulturni kapital, predšolski otroci
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Karmen ErjavecMentor
    red. prof. dr. Bojan DeklevaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=31344477)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 883
    Datum vnosa: 10 Jul 2012 11:13
    Zadnja sprememba: 10 Jul 2012 11:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/883

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa