[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba računalnika kot orodja za reševanje slikarskih nalog v petem razredu osnovne šole

Damjana Benigar Kaluža (2012) Uporaba računalnika kot orodja za reševanje slikarskih nalog v petem razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3367Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem se osredotočila na uporabo računalnika kot orodja za reševanje slikarskih nalog v 5. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu opisujem posebnosti vzgojno-izobraževalnega procesa likovne vzgoje in likovnega izražanje učencev v drugi triadi. V nadaljevanju predstavim likovne pojme in tehnike slikarskih nalog v petem razredu. Opišem tudi cilje in standarde znanja s področja slikanja. Ena od poti za realizacijo slikarskih nalog je tudi uporaba računalnika kot orodja za likovno izražanje. Pri tem je pomembno, da učitelj dobro pozna uporabo računalniškega programa, s katerim učenci rešujejo slikarske naloge. Z ustrezno motivacijo, pa tudi z vključevanjem računalnika kot pripomočka za uporabo učnih sredstev v učnem procesu, se lahko pri slehernem učencu razvije njegova ustvarjalnost. Znanja iz teoretičnih vsebin sem uporabila pri načrtovanju in izvedbi treh slikarskih nalog, ki sem jih izvedla z učenci 5. razreda. V empiričnem delu diplomske naloge me je zanimalo: kako pogosto učitelji vključujejo računalnik v pouk likovne vzgoje od 1. do 5. razreda, v katerem delu učne ure ga učitelji vključujejo kot pripomoček za uporabo učnih sredstev in za kaj, kakšna je zmožnost učencev za uporabo računalnika pri slikanju, kako učiteljeva uporaba računalnika vpliva na učenčevo razumevanje likovnih pojmov in posebnosti likovnih materialov, kako računalnik vpliva na učenčevo motivacijo, samostojnost ter ustvarjalnost. Ugotovitve, pridobljene v raziskovalnem delu, so rezultat ocenjevalnih in opazovalnih lestvic, anketnega vprašalnika, ki sem ga izvedla z učenci in učiteljicami razrednega pouka na treh osnovnih šolah, ter lastnega dela in opazovanja. Analiza učnih ur in rezultati raziskave so pokazali, da učiteljice razrednega pouka uporabljajo računalnik pri pouku likovne vzgoje, da delo z računalnikom kot orodjem za reševanje slikarskih nalog učence motivira, pri delu so samostojni in ustvarjalni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: likovna vzgoja, računalnik kot orodje za reševanje slikarskih nalog, motivacija, ustvarjalnost, samostojnost
    Število strani: 76
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tonka TacolMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9262665)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 866
    Datum vnosa: 05 Jul 2012 07:25
    Zadnja sprememba: 05 Jul 2012 07:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/866

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa