[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zaznavanje športnovzgojnega procesa učencev 2. triade v šolah gorenjske regije

Andreja Janečko Goličič (2012) Zaznavanje športnovzgojnega procesa učencev 2. triade v šolah gorenjske regije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1492Kb)

    Povzetek

    Za učitelja je podatek, kako učenci zaznavajo športnovzgojni proces oz. kako učenci doživljajo športno vzgojo, izjemnega pomena, saj lahko vadbo tako prilagodi in jo naredi za učence še bolj zanimivo, motivacijsko in izzivajočo. S svojim diplomskim delom sem preverila doživljanje športnovzgojnega procesa učencev 2. triade v gorenjski regiji. V teoretičnem delu sem opisovala šport kot pomemben dejavnik za zdravje, tako duševno kot telesno, preverila sem, kako je organizirana športna vadba v šoli, poiskala sem nekatere dosedanje raziskave na temo opravičevanja pri pouku športne vzgoje in priljubljenosti športne vzgoje, opisovala sem vlogo športnega pedagoga pri pouku, pravzaprav sem se poskušala dotakniti vseh tem, ki so povezane s športno vzgojo in z morebitnimi problemi, ki se pojavljajo, ko jo želimo realizirati. Pri izvedbi praktičnega dela sem kot merski inštrument uporabila anketo, na katero mi je odgovorilo 1043 učencev 2. triade 18 šol na Gorenjskem. Ugotovila sem, da športno vzgojo v četrtem razredu učijo predvsem razredni učitelji (66,9 % vprašanih), v petem razredu pa učitelji športa (51,1 %). Oba skupaj, učitelj športa ter razredni učitelj, v četrtem in petem razredu učita le 15,5 % učencev. Najljubši predmet učencev 2. triade je športna vzgoja, na prvo mesto po priljubljenosti jo je zapisalo 43,5 % učencev, na drugo mesto 21,4 % in na tretje mesto 12,1 %. Tudi na vprašanje, če imajo radi športno vzgojo, je pritrdilno odgovorilo 95,2 % vprašanih. Učencem se športna vzgoja ne zdi pomemben predmet za življenje, bolj pomembni so jim matematika, slovenščina ter tuj jezik angleščina. Kar se športov tiče, je najbolj priljubljen nogomet (40,8 %), med ostalimi možnostmi, kar se tiče oblik dela in športnih vsebin, je učencem najbolj všeč moštvena igra Med dvema ognjema (71,8 %). Tudi na vprašanje, kaj bi počeli, če bi lahko sami izbirali, so odgovorili, da bi igrali nogomet (44,5 %) ter igro Med dvema ognjema (45,3 %). Učencem je všeč, da lahko sami izbirajo, kaj bodo počeli pri uri športne vzgoje (68,4 %). Ker sem na vprašanje, kateri športi so jim neljubi, dobila največ odstotkov (39,2 %) za nogomet, sklepam, da so zanj glasovala dekleta, za nogomet, kot najbolj priljubljen šport, pa fantje. Kar se športnih vsebin in oblik dela tiče, je na prvem mestu po nepriljubljenosti ples (54,7 %). Preverjali smo še nekatere dejavnike, ki učencem manjšajo pozitivno mnenje o športni vzgoji. Največ odstotkov je dobil dejavnik “učitelj se jezi na nas” (66,5 %). Aktivni odmor ima le 14,9 % učencev, na ostali dve vprašanji (če bi imeli aktivni odmor še naprej oz. če bi si ga želeli imeti) nisem dobila smiselnih odgovorov. Večina učencev je imela pri športni vzgoji v šolskem letu 2010/2011 oceno 5 (58,3 %), učenci pa so z ocenami zadovoljni (95,1 %). Učence ocenjevanje pri predmetu športna vzgoja ne moti, brez ocen bi imelo predmet le 30,6 % učencev, ocenjevanja pa je strah le 20,9 % učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: 2. triada, športnovzgojni proces, priljubljenost športne vzgoje, doživljanje predmeta športna vzgoja
    Število strani: 60
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9278281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 861
    Datum vnosa: 03 Jul 2012 07:06
    Zadnja sprememba: 03 Jul 2012 07:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/861

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa