[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vključevanje otroka z lažjimi motnjami v duševnem razvoju v vrtec

Martina Malnar Novak (2012) Vključevanje otroka z lažjimi motnjami v duševnem razvoju v vrtec. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1732Kb)

    Povzetek

    "Vključevanje otrok s posebnimi potrebami med druge vrstnike omogoča optimalen razvoj zmožnosti otrok s posebnimi potrebami, hkrati pa spremljanje in priznavanje drugačnosti in motenj, ki jih spremljajo vse življenje. Obenem daje tako otrokom s posebnimi potrebami pa tudi drugim otrokom in odraslim možnost za razumevanje in spoštovanje vsakega človeka kot enkratnega in vrednega posameznika.“ (Samec, 2010) V zadnjem času se je v rednih vrtcih povečalo število otrok z lažjimi motnjami v duševnem razvoju. Po Zakonu o usmerjanju (2011) se otroci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju v predšolskem obdobju usmerjajo v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. Osebe z lažjimi motnjami v duševnem razvoju imajo pogosto težave in motnje, ki v predšolskem obdobju še niso izražene v vsem svojem obsegu, nakazujejo pa se težave na posameznih področjih funkcioniranja, ki opozarjajo na drugačnost otrokovega razvoja. Ker so otroci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju izjemno heterogena skupina, je razumljivo, da zanje ni mogoče oblikovati enotnega programa vzgoje in izobraževanja. Program je potrebno prilagoditi vsakemu posameznemu otroku in njegovim posebnim potrebam, ne pa diagnozi lažje motnje v duševnem razvoju. V diplomskem delu sem predstavila težave na področju razvoja otroka z lažjimi motnjami v duševnem razvoju ter vzgojno-izobraževalne pristope pomoči, učinkovite strategije dela ter didaktično-metodične osnove dela z otrokom z lažjimi motnjami v duševnem razvoju. Poudarila sem tudi pomembnost timskega dela strokovnih delavcev v vrtcu ter partnerskega sodelovanja s starši. V empiričnem delu sem na podlagi ocene močnih področij, posebnih potreb in primanjkljajev dečka z lažjimi motnjami v duševnem razvoju oblikovala trening spodbujanja celostnega razvoja, ki je bil vpeljan v dnevno rutino vrtca. Dejavnosti so bile načrtovane na podlagi petih področij Kurikuluma za vrtce (1999), način izvajanja je potekal v skladu z Navodili h kurikulumu za vrtce s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo za otroke s posebnimi potrebami (2003). Trening sem oblikovala glede na zanimanja in težave, ki jih je imel na posameznih področjih funkcioniranja. Po zaključenem treningu sem podala opisno oceno otrokovega funkcioniranja ter rezultate predstavila tudi v tabeli in grafih. V okviru treninga je bilo načrtovanih in zastavljenih 153 operativnih ciljev s področij spoznavnega razvoja, razvoja govora in komunikacije, kognitivnega razvoja, socio-emocionalnega razvoja ter področja samostojnosti. Deček je pred izvedbo treninga dosegel 12 zastavljenih ciljev, delno je dosegel 77 zastavljenih ciljev, 64 zastavljenih ciljev ni dosegel. Največje težave so bile prisotne na področjih spoznavnega razvoja, razvoja govora in komunikacije ter socio-emocionalnega razvoja. Ob upoštevanju dečkovih močnih in šibkih področij ter s prilagojenim načinom izvajanja načrtovanega treninga je deček napredoval na področju celostnega razvoja. Po zaključenem treningu je dosegel 107 ciljev, delno je dosegel 41 ciljev, le 5 zastavljenih ciljev ni dosegel. Napredek je opazen na področju spoznavnega razvoja, na kognitivnem področju, področju skrbi za samega sebe ter socio-emocionalnem področju. S treningom lahko dosežemo napredek na področju celostnega razvoja otroka z lažjimi motnjami v duševnem razvoju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, lažje motnje v duševnem razvoju, zgodnja obravnava otrok s posebnimi potrebami, timsko delo, partnersko sodelovanje s starši
    Število strani: 99
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9275977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 856
    Datum vnosa: 02 Jul 2012 13:30
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2012 13:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/856

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa