[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sodelovanje med starši otrok s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami in specialnimi pedagogi na osnovni šoli

Katarina Bučar (2012) Sodelovanje med starši otrok s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami in specialnimi pedagogi na osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (575Kb)

    Povzetek

    Starši in specialni pedagogi v okviru nudenja pomoči otroku, ki je usmerjen v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem, med seboj sodelujejo. Starši v krog pomoči vstopajo kot poznavalci otroka in njegovih posebnih potreb, specialni pedagogi pa kot strokovnjaki s specifičnimi vedenji o tem, kako lahko otroku pomagajo nadgraditi močna področja in premostiti težave, ki se pojavljajo. Vloga staršev pri celostni obravnavi otroka je ključna, saj starši otroka najbolje poznajo in so vir informacij, ki pripomorejo k učinkoviti pomoči. Vedno več je takih, ki želijo biti del pomoči otroku in so se pripravljeni učiti. Strokovni delavci so tisti, ki lahko to sodelovanje spodbudijo in ga naredijo učinkovitejše. Tako starši kot specialni pedagogi se zavedajo, da učinkovito medsebojno sodelovanje pripelje do napredka otroka s posebnimi potrebami. Poudariti pa je treba dejstvo, da so vsi, ki vstopajo v medsebojno sodelovanje, v prvi vrsti ljudje z različnimi mnenji in preteklimi izkušnjami, kar lahko privede do situacij, ko je sodelovanje manj učinkovito. Vse morebitne ovire, ki se pojavijo med sodelovanjem, pa vsakogar od nas spodbujajo k večji profesionalnosti in osebnostni rasti. Z raziskavo sem želela ugotoviti, kako starši otrok s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami in specialni pedagogi na osnovni šoli doživljajo medsebojno sodelovanje. Zanimalo me je predvsem, kakšna mnenja imajo starši in specialni pedagogi o poteku medsebojnega sodelovanja in s kakšnimi težavami se pri tem srečujejo. Starši in specialni pedagogi so mnenja, da njihovo medsebojno sodelovanje vpliva predvsem na napredek otroka s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami. V medsebojnem sodelovanju vidijo veliko prednosti, saj si lahko med seboj izmenjujejo pomembne informacije o funkcioniranju otroka, uporabljajo enake strategije dela v šoli in doma ter povečujejo medsebojno zaupanje. Najpogosteje se med seboj srečujejo na govorilnih urah in na timskih sestankih za pripravo in evalvacijo individualiziranega programa.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, sodelovanje, partnerstvo, starši, specialni pedagog, napredek otroka
    Število strani: 98
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9274953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 851
    Datum vnosa: 02 Jul 2012 13:16
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2012 13:16
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/851

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa