[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spreminjanje odnosa, zanimanja in znanja učencev o strupenih živalih

Tina Rupnik (2012) Spreminjanje odnosa, zanimanja in znanja učencev o strupenih živalih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2042Kb)

    Povzetek

    Pouk v šolah vedno bolj teži k temu, da se učenci učijo ob izkušnji. V naši raziskavi smo ugotavljali, kako učenci sedmega in osmega razreda osnovne šole ocenjujejo gnus do strupenih in še nekaterih drugih živali ter strah pred njimi. Ugotavljali smo tudi vpliv izkušenjskega in klasičnega učenja na odnos učencev do strupenih živali, na njihovo znanje o strupenih živalih in zanimanje za učenje o strupenih živalih. V ta namen smo zasnovali pouk, pri katerem smo delali z živimi živalmi (izkušenjsko učenje), in pouk, pri katerem smo namesto živih živali uporabili slikovno gradivo (klasično učenje). Pri izkušenjskem učenju je pouk trajal dve šolski uri, pri klasičnem učenju pa eno šolsko uro. V raziskavi je sodelovalo 123 učencev ene osnovne šole. Pri učencih smo preverili znanje o strupenih živalih in odnos do strupenih živali pred in po pouku (dva tedna po pouku). Učenci, ki so pri pouku delali z živimi živalmi, so po pouku izkazali višjo spremembo pri znanstveni kategoriji odnosa do strupenih živali kot učenci, ki se pri pouku niso seznanili z živimi živalmi. Tudi učenci s predhodno neposredno izkušnjo s strupenimi živalmi so izkazali višjo spremembo pri znanstveni kategoriji odnosa kot učenci, ki takšne izkušnje niso imeli. Na znanje predhodna neposredna izkušnja in delo z živalmi pri pouku nista vplivala. Učenci so največkrat navajali, da se bojijo škorpijona, črne vdove in modrasa, najbolj pa so se jim je gnusili klop, komar, krastača in pajek. Učenci, ki so pri pouku srečali žive živali, so po pouku izkazali večje zanimanje za učenje o strupenih živalih kot pa učenci, ki živih živali pri pouku niso srečali. Rezultati naj bi učitelje motivirali, da začnejo v pouk vključevati več živih živali, saj ima tak način dela veliko pozitivnih učinkov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: toksikologija, strupene živali, strah, gnus, odnos, znanje
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Jelka StrgarMentor
    doc. dr. Iztok TomažičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9263945)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 845
    Datum vnosa: 02 Jul 2012 12:43
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/845

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa