[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kako do pismenosti v prvem razredu osnovne šole?

Monika Čufer (2012) Kako do pismenosti v prvem razredu osnovne šole?. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (12Mb)

    Povzetek

    Začetno opismenjevanje traja celotno prvo vzgojno-izobraževalno obdobje OŠ. V 1. in 2. razredu učenci sistematično usvajajo tehniko branja in pisanja, v 3. razredu pa ju utrjujejo in izboljšujejo. Učni načrt za slovenščino (2011) predvideva, da proces opismenjevanja poteka postopno, sistematično in individualno. Pomembno je zavedanje, da je obdobje od rojstva do 8./9. leta najpomembnejše v razvoju pismenosti in da so med otroki ob vstopu v šolo velike razlike v stopnji razvitosti porajajoče se pismenosti, zato nobena metoda/didaktični pristop ni najprimernejša/-i za vse učence. Učenci razvijajo zmožnosti branja in pisanja glede na razvite veščine, spretnosti, zmožnosti in predznanje branja/pisanja. Učni načrt prav tako predvideva, da učitelj v začetku šolskega leta ugotovi, kako dobro ima posameznik razvite sposobnosti in spretnosti, ki so potrebne za proces opismenjevanja ter na podlagi ugotovitev izdela individualni načrt za vsakega učenca. Namen diplomskga dela je bil s pomočjo Ocenjevalne sheme bralnih zmožnosti ugotoviti, katere predopismenjevalne zmožnosti imajo učenci razvite ob vstopu v osnovno šolo, spremljati individualni razvoj predopismenjevalnih zmožnosti pri posameznih učencih, ugotoviti napredek pri individualiziranem in diferenciranem procesu predopismenjevalnih zmožnosti učencev ob koncu šolskega leta ter ugotoviti, ali je napredek v individualiziranem in diferenciranem procesu predopismenjevanja odvisen od spola otroka. Na vzorcu 22 prvošolcev (9 dečkov in 13 deklic) so dobljeni rezultati pokazali, da ima skoraj dve tretjini otrok ob vstopu v osnovno šolo že razvite vse predopismenjevalne zmožnosti, da se je uresničevanje in vpliv didaktičnega načela individualizacije in diferenciacije ter ustrezno načrtovanje in izvajanje predopismenjevalnih dejavnosti pokazalo v napredku vseh učencev, da je bil ob koncu raziskave samo en otrok, ki ni bil priravljen na sistematično opismenjevanje, da so tudi učenci, ki so ob vstopu v šolo že brali/pisali, z individualiziraniem in diferenciranim procesom začetnega opismenjevanja izboljšali zmožnost branja/pisanja ter da je napredek v individualiziranem in diferenciranem procesu predopismenjevanja odvisen od spola.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, začetno opisemnjevanje, individualizacija in diferenciacija, spol učenca, Ocenjevalna shema bralnih zmožnosti (OSBZ)
    Število strani: 175
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9262409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 843
    Datum vnosa: 02 Jul 2012 12:14
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2012 12:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/843

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa