[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Moj zabavni dan v vrtcu: participacija otrok

Silvija Pavšič (2012) Moj zabavni dan v vrtcu: participacija otrok. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (24Mb)

    Povzetek

    Participacija je pravica otrok, da izražajo svoje misli, stališča, občutke in interese, s katerimi vplivajo na svoje življenje. To pravico jim podeljuje Konvencija o otrokovih pravicah, ki bi jo odrasli morali upoštevati, vsaj v vrtcih in podobnih institucijah, če ne drugje. V Kurikulumu za vrtce sicer ni neposredno opredeljena, vendar kurikulum vzgojitelje zavezuje k demokratizaciji vzgojno-izobraževalnega procesa in posredno tudi k participaciji. Participacija je osnovno načelo koncepta Reggio Emilia, kjer otroci soodločajo praktično o vsem, kar zadeva njihovo življenje in so enakovredni sogovorniki odraslih. Pomemben del participacije je pedagogika poslušanja, ki odraslim približuje prepoznavanje »otroške perspektive«. V življenju in delu naših vrtcev je participacija otrok na relativno nizki stopnji. Kljub temu, da jo vzgojitelji in vzgojiteljice cenijo in se jim zdi pomemben kriterij kakovosti dela v vrtcih, raziskave kažejo, da jo sami premalo prakticirajo. Glavni problem pri vključevanju participacije je določanje mej, o čem otroci lahko soodločajo in o čem ne. Pomemben del vrtčevskega vsakdana postaja tudi aktivno učenje, ki je kompleksno in participativno s strani otrok ter nastaja iz njihove osebne pobude. Namreč otrok lahko le sam doživi svoje izkušnje, se preko njih uči in konstruira svoje znanje. Otroci so aktivni zaradi prirojene želje po raziskovanju in prav raziskovanje je, poleg igre, temeljni princip učenja v vrtcu. S projektom Moj zabavni dan v vrtcu sem poskušala udejanjiti tako participacijo kot aktivno učenje z raziskovanjem. Otroci so načrtovali vsak svoj zabavni dan, nato smo zabavne dneve izpeljali in jih ocenili. Pri vseh fazah raziskovanja so imeli glavno besedo otroci. Otrokom je bilo všeč, da so sami odločali o tem, kaj bi radi počeli v vrtcu. Navdušeni so bili nad takšnim načinom dela, saj so videli, da jim z vzgojiteljico zaupava, da slediva njihovim idejam in predlogom ter da jih imava za popolnoma enakovredne partnerje. Dobro je, da se vzgojitelj zaveda, da je vrtec prostor, ki je namenjen predvsem otrokom. Odrasli imamo v njem pomembno vlogo, vendar se moramo zavedati, da si prostor in čas delimo z otroki in za otroke (Bahovec Dolar, & Golobič Bregar, 2004).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: participacija, koncept Reggio Emilia, demokratizacija, aktivno učenje, otrok, raziskovanje
    Število strani: 121
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9267017)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 842
    Datum vnosa: 02 Jul 2012 12:13
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2012 12:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/842

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa