[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dve stroki o eni motnji

Tina Cestnik (2012) Dve stroki o eni motnji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2197Kb)

    Povzetek

    V teoretičnih izhodiščih diplomskega dela obravnavam temeljne prvine nevrobiološke razvojne motnje, imenovane ADHD (angl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Ozrem se v preteklost in pokažem, da je bila ADHD kot skupina težav odkrita že v preteklosti, da pa se pri tem še vedno razlikuje strokovno izrazje. Predstavim poglede različnih avtorjev na dozdajšnje ugotovitve glede vzrokov za nastanek ADHD. V nadaljevanju se ustavim pri opisu pojavnih oblik oziroma simptomatiki – tako primarni kakor sekundarni, na katero oprem možnost sodelovanja med socialnimi in specialnimi pedagogi. Prikažem opredeljevanje omenjene motnje (ICD-10, DSM-IV, funkcionalno oceno vedenja ter biopsihološko interpretacijo motenj v otroštvu). Nakažem možne oblike obravnave s poudarkom na celostnem bio-psiho-socialnem modelu. Osredotočim se na delovanje otrok z ADHD v osnovnih šolah – navedem možne oblike pomoči, vključno s petstopenjskim modelom nudenja učne pomoči. V empiričnem delu so v ospredju informacije o izkušnjah socialnih in specialnih pedagoginj, zaposlenih na osnovnih šolah v Podravski regiji, pri delu z učenci, ki med drugim izkazujejo vedenja in simptome, značilne za ADHD. S pomočjo kvalitativne raziskave je bilo ugotovljeno, da se med omenjenima strokovnima profiloma pri nudenju dodatne strokovne pomoči ne pojavljajo pomembne razlike glede značilnosti dela z izbranim otrokom ter da je med socialnopedagoško ter specialnopedagoško stroko precej več stičnih točk kot razlik.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: ADHD, šola, učenec, socialnopedagoška stroka, specialnopedagoška stroka
    Število strani: 160
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    izr. prof. dr. Marija KavklerSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9265993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 840
    Datum vnosa: 02 Jul 2012 12:10
    Zadnja sprememba: 02 Jul 2012 12:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/840

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa