[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Osebnostne značilnosti gluhih in naglušnih učencev v večinski osnovni in srednji šoli in njihova povezanost z učno uspešnostjo

Helena Kastelic (2012) Osebnostne značilnosti gluhih in naglušnih učencev v večinski osnovni in srednji šoli in njihova povezanost z učno uspešnostjo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1068Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu obravnavam povezanost med osebnostnimi značilnostmi gluhih in naglušnih učencev (GNU) v večinski osnovni šoli in dijakov (GND) v srednji šoli ter njihovo učno uspešnostjo. V teoretičnem uvodu opredelim učno uspešnost in izpostavim najpomembnejše dejavnike učne uspešnosti, med katere spadajo tudi osebnostne značilnosti posameznika. Predstavim idejo inkluzije, njene prednosti in pomanjkljivosti, in se sprašujem, v kolikšni meri se udejanja v naših šolah. Osrednja tema teoretičnega dela je opis značilnosti gluhih in naglušnih. Poudarim, da imajo gluhi in naglušni posamezniki v primerjavi s slišečimi vrstniki enake razvojne potenciale. Razlike med obema skupinama se pogosto izrazijo zaradi težav gluhih in naglušnih na področju usvajanja jezika, govora in komunikacije. Omenjene značilnosti lahko vplivajo na nižjo učno uspešnost gluhih in naglušnih otrok v primerjavi s slišečimi vrstniki. V empiričnem delu diplomskega dela predstavim potek in rezultate raziskave, v kateri me je zanimalo, ali se osebnostne dimenzije GNU v večinski osnovni šoli razlikujejo od osebnostnih dimenzij GND v večinski srednji šoli; ali se njihove osebnostne dimenzije razlikujejo od norm večinske populacije mladostnikov; ali so GNU v večinski osnovni šoli učno uspešnejši kot GND v večinski srednji šoli in ali se vestnost pomembno povezuje z njihovimi ocenami. Za ugotavljanje osebnostnih značilnosti sem uporabila standardiziran Vprašalnik o medosebnih razlikah pri otrocih in mladostnikih (VMR-OM, Zupančič in Kavčič, 2009), na šolah pa sem pridobila podatke o zaključnih ocenah vključenih mladostnikov. V raziskavi je sodelovalo 19 GNU iz večinskih osnovnih šol (od 6. do 9. razreda) in 25 GND iz večinskih srednjih šol (od 1. do 4. letnika). Rezultati so pokazali, da so imeli GND v srednji šoli višjo stopnjo nevrocitizma kot GNU v osnovni šoli, gluha in naglušna dekleta so imela višjo stopnjo nevrocitizma v primerjavi z normami večinske populacije deklet. GNU v osnovni šoli so bili v primerjavi z GND v srednji šoli učno uspešnejši le pri slovenščini, med ostalimi ocenami med skupinama nisem ugotovila pomembnih razlik. Vestnost se je pomembno povezovala z zaključno oceno pri slovenščini pri GND v srednji šoli.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gluhi in naglušni, učna uspešnost, osebnostne značilnosti, mladostništvo
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    izr. prof. dr. Irena LesarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9251145)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 821
    Datum vnosa: 13 Jun 2012 07:27
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/821

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa