[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenje z raziskovanjem v vrtcu

Renata Šimic (2012) Učenje z raziskovanjem v vrtcu. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2796Kb)

    Povzetek

    Pri iskanju odgovorov na vprašanje, v čem se projektno učno delo bistveno razlikuje od danes prevladujočega, pretežno že tradicionalnega poučevanja, obstajajo poskusi uvrščanja projektnega učnega dela med posebne učne postopke, in sicer zaradi kriterijev, ki določajo bistveno drugačnost projektnega dela od tradicionalnega poučevanja. Novejši in sodobnejši pristopi predšolske vzgoje in učenja postajajo nujnost v učnih pristopih tudi na predšolski stopnji, saj so ključnega pomena ne le vsebinski cilji, pač pa tudi procesni; razvoj sposobnosti iskanja, urejanja informacij ter njihove analize v rešitvi problema. Z načelom aktivnega učenja je povezano spoznanje, da se predšolski otrok najbolje uči na osnovi konkretnih izkušenj in praktične udeležbe v aktivnostih. Raziskovanje je eden temeljnih principov učenja v vrtcu in ena izmed metod aktivnega učenja, ki otrokom omogoča, da z lastno aktivnostjo pridobivajo informacije in podatke ter spoznavajo in odkrivajo izkušnje. Otroci se preko metode raziskovanja naučijo, kako priti do odgovora na raziskovalno vprašanje. Otroci so v tem pristopu spodbujeni k aktivnemu in samostojnemu delu, soodgovornosti v procesu učenja, kritičnega mišljenja, načrtovanja, sodelovanja, iskanja, urejanja in dokumentiranja informacij. Naučijo se torej, "kako se učiti", kako priti po sistematični poti od "uganke" do njene rešitve. Vzgojiteljica ima v procesu raziskovanja vlogo povezovalke, organizatorke, ki omogoča otrokom dostop do informacij, pomaga pri zbiranju, urejanju in dokumentiranju le-teh. V teoretičnem delu sem se dotaknila izhodišč učenja; oblike, razlike med novejšim in tradicionalnim pristopom do učenja, sodobna koncepcija učenja in vzgoje na področju družbe, aktivno učenje, projektno učno delo in kulturna dediščina. V empiričnem oziroma raziskovalnem delu pa smo z otroki v procesu raziskovanja zaprtega tipa iskali odgovore na temo »Življenje na podeželju nekoč«. Raziskovali smo kraj, v katerem otroci živijo danes.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: predšolski otrok, aktivno učenje, raziskovanje, kulturna dediščina
    Število strani: 81
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9247561)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 819
    Datum vnosa: 07 Jun 2012 14:19
    Zadnja sprememba: 07 Jun 2012 14:19
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/819

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa