[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Participacija predšolskih otrok pri ureditvi igralnice

Suzana Ručman (2012) Participacija predšolskih otrok pri ureditvi igralnice. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (326Kb)

    Povzetek

    Participacija pomeni aktivno soudeležbo otrok pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti v vrtcu. Nov pogled, ki je opozoril na otroka kot aktivnega člana skupnosti, je prinesla Konvencija o otrokovih pravicah. Ta zagovarja, da ima otrok pravico do aktivnega in demokratičnega soodločanja, kar vpliva na kakovost življenja v vrtcu. V prvem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča participacije v vrtcih in temeljnih dokumentih, ki določajo delo v vrtcu in participacijo. Predstavljena je participacija v skandinavskih deželah in alternativnih vzgojnih konceptih, kot so Montessori pedagogika in pedagoški pristop Reggio Emilia. Izpostavljen je pomen demokratične soudeležbe otrok v vrtcu in poslušanje kot način vstopanja v odnose. Povzete so ugotovitve domačih raziskav na omenjenem področju in primerjava teh s tujimi ugotovitvami. V empiričnem delu sem izvedla projekt participacije predšolskih otrok pri ureditvi igralnice. Raziskovala sem, kako otroci pripomorejo k ureditvi igralnice s svojo udeležbo oz. participiranjem, pri čemer sem bila posebej pozorna na starostne razlike med otroki. Po nekaj mesecih sem z otroki iz oddelka, v katerem smo izvajali omenjeni projekt, izvedla intervjuje. Želela sem izvedeti, kako na igralnico gledajo otroci, ki so v projektu sodelovali in kako tisti, ki v projektu niso bili udeleženi. Z intervjujem s strokovnima delavkama oddelka sem dobila vpogled v njuna mnenja in izkušnje na področju participacije. Rezultati so pokazali, da so predšolski otroci zmožni participirati pri ureditvi igralnice. Med soudeležbo otrok v projektu je bilo zaznati razlike med mlajšimi in starejšimi otroki. Starejši so bili bolj samostojni in so uveljavljali več svojih zamisli in interesov kot mlajši, predvsem pa so stali za svojimi idejami, medtem ko so se mlajši bolj opirali na starejše. Iz intervjujev z otroki sem razbrala, da se otroci, ki so sodelovali pri preurejanju igralnice, počutijo v igralnici bolj »domače« in so pozorni na elemente prostora, katerim ostali otroci ne posvečajo pozornosti. Strokovni delavki otrokom nudita možnost participacije pri nekaterih dejavnostih in sprejemanju odločitev, npr. pri dnevni rutini (hranjenju, spanju) in pri izbiri proste igre. Participacijo otrok pa omejujeta z vidika varnosti in zmožnosti uresničevanja podanih predlogov. Menim, da so otroci v vrtcih še vedno preveč vodeni, saj jim strokovni delavci dopuščamo premalo možnosti, da bi se učili na lastnih izkušnjah. Otroci imajo želje, ideje in mnenja, za katere bi morali biti odprti; jih vključevati v pedagoško delo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: otrok, participacija, pravice otrok, poslušanje, demokratizacija vrtcev
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9241417)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 814
    Datum vnosa: 06 Jun 2012 12:29
    Zadnja sprememba: 06 Jun 2012 12:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/814

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa