[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv interakcije z lutko na čustveno-socialni razvoj predšolskih otrok

Saša Dular (2012) Vpliv interakcije z lutko na čustveno-socialni razvoj predšolskih otrok. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (1855Kb)

    Povzetek

    Ena od pomembnih nalog vzgojitelja v vrtcu je skrb za pravilen čustven razvoj otrok. Senzibilen vzgojitelj pri otroku prepozna njegova čustva, se vživi v njegovo stisko in mu nudi varno zavetje, prijazno ter spodbudno besedo. V teoretičnem delu sem opredelila pomen čustev, otrokove igre in lutk. V zgodnjem otroštvu so otrokova čustva nestalna, se hitro menjajo in so glede na svojo vsebino in v izrazih zelo odvisna od okolja, v katerem otrok živi, in od ravnanja z otrokom. Odrasli moramo razvijati in pospeševati otrokova lepa, prijetna in primerna čustva, kot so: zadovoljstvo, veselje, ljubezen, čustvo zaupanja in varnosti. Na tej osnovi se bodo postopoma razvijala nova in bolj plemenita socialna čustva (dobrota, optimizem, prijaznost). Istočasno pa je potrebno zavirati in odstranjevati vzroke za razmah neprijetnih in neprimernih čustev (jeza, strah, bes, obup …). Otrok lahko ravno v igri z lutko premaga številne stiske, jih lažje izrazi in razume. Znano je, da otroci na energetski ravni čutijo nek strah pred odraslimi, zato lahko odrasli naredimo zelo veliko, da otroku ponudimo lutko, preko katere lahko komunicira. V empiričnem delu sem raziskala vlogo lutke pri izražanju otrokovih čustev in vključevanju otrok z različnim kulturnim ozadjem ter vlogo ljubljenca skupine pri oblikovanju medsebojnih odnosov. Ugotovila sem, da otroci svoja čustva lažje izražajo preko lutke, ji zaupajo mnogo stvari, se veliko bolj odprto in brez zadržkov pogovarjajo z njo. Z igranjem zgodb z lutkami so otroci na igriv in prijeten način vstopili v svet umetnosti in jezika ter preko različnih vsebin spoznavali svet. Ugotovila sem, da je lutka tudi za vzgojitelja zelo koristen pripomoček, saj mu pri njegovem delu lahko pomembno pomaga. V njegovih rokah postane magično sredstvo, s katerim se približa otroku, ga lažje razume in preko katerega otrok naveže pristen stik z vzgojiteljem in vrstniki. Ni dovolj lutko samo pokazati otrokom, ampak jim jo je potrebno dati v roke, kajti z njo v roki otroku odpiramo vrata v širni svet ter mu obenem nudimo varno zavetje, da se vrne, kadar tako začuti ali si zaželi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: vzgojitelj, otrok, čustva, lutka, medsebojni odnosi
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. mag. Helena KorošecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9244233)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 813
    Datum vnosa: 06 Jun 2012 12:28
    Zadnja sprememba: 06 Jun 2012 12:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/813

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa