[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dostopnost šolskih športnih prostorov za učence z gibalnimi ovirami na področju Savinjske, Zasavske in Spodnjesavske regije

Katja Podpečan (2012) Dostopnost šolskih športnih prostorov za učence z gibalnimi ovirami na področju Savinjske, Zasavske in Spodnjesavske regije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2211Kb)

    Povzetek

    S tem, ko smo v Sloveniji spremenili in prenovili celotno šolsko zakonodajo, smo postopoma pričeli z omogočanjem izobraževanja učencem s posebnimi potrebami, med katere spada tudi populacija gibalno oviranih. Za uspešno vključenost gibalno oviranega učenca ni dovolj, da ga podpre le zakon, podpreti ga mora tudi okolica in sicer tako, da mu omogoči okolje, v katerem bo lahko zadovoljil potrebo po pripadnosti in razvil pozitivno samopodobo, kljub njegovim posebnim potrebam. Pri raziskovanju v okviru diplomskega dela sem preverjala, kako so izbrane osnovne in srednje šole na področju Savinjske, Zasavske in Spodnjeposavske regije, pripravljene in urejene za morebitno vključitev gibalno oviranega učenca v njihov program. Osredotočila sem se predvsem na preverjanje ustreznih rešitev pri premagovanju arhitektonskih ovir pri dostopu v šolo in v nadaljevanju do telovadnice. V raziskavo sem vključila tudi preverjanje dostopnosti in prostornosti sanitarnih prostorov in garderob za gibalno ovirane učence v območju šolske telovadnice. Ocenila sem tudi urejenost prehoda za vnos večjih orodij v telovadnico ter dostop do zunanjih igrišč. V vzorec sem zajela 19 osnovnih šol in 2 srednji šoli na območju Savinjske, Zasavske in Spodnjeposavske regije. Rezultati raziskave so sovpadali s podatki, pridobljenimi iz literature in sicer, da je neprilagojenost sanitarnih prostorov še vedno ena izmed največjih težav za učence na invalidskih vozičkih, saj so le-ti dostopni preko stopnic, preozkih vrat, kar v kombinaciji s premalo manevrirnega prostora pomeni nedostopnost zanje. Najpogostejše arhitektonske ovire, za katere šole še niso poiskale ustreznih rešitev so tudi dostopnost in prostornost garderobnih prostorov ter dostopnost zunanjih športnih igrišč, do katerih so poti netlakovane in potekajo preko stopnic ter visokih pragov. Najboljši rezultati so bili doseženi pri preverjanju ustreznosti prehoda za vnos večje športne opreme in pri dostopnosti športnih orodij in pripomočkov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: arhitektonske ovire, gibalno ovirani učenci, inkluzija, dostopnost prostorov, športna vzgoja
    Število strani: 62
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9239369)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 812
    Datum vnosa: 06 Jun 2012 12:27
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/812

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa