[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Doživljanje različnih vlog v situacijah vrstniškega nasilja

Alenka Polak in Helena Smrtnik Vitulić in Špela Vošnjak (2011) Doživljanje različnih vlog v situacijah vrstniškega nasilja. Socialna pedagogika, 15 (3). str. 205-222. ISSN 1408-2942

[img]
Predogled
PDF
Download (186Kb)
    Uradni naslov URL: http://www.revija.zzsp.org/

    Povzetek

    V prispevku obravnavamo področje medvrstniškega nasilja. O medvrstniškem nasilju (angl. bullyingu) govorimo, ko učenec ali skupina učencev drugemu učencu npr. govori nespodobne besede, ga zafrkava, brca, tepe, mu uničuje oblačila ali šolske potrebščine, ga obrekuje in izloča iz družbe vrstnikov, zaklene v garderobo ali učilnico ali počne druge stvari, zaradi katerih učenec trpi in se ne more braniti. V raziskavi nas je zanimalo, kako pogosto učenci petih razredov različnih osnovnih šol doživljajo različne vloge (vlogo žrtve, vlogo nasilneža in vlogo opazovalca nasilja). V okviru proučevanja problematike so nas zanimale tudi razlike po spolu ter razlike med učenci iz podeželske in mestne šole. Rezultati kažejo, da se med učenci pojavljajo zelo različne oblike nasilja (telesno, besedno, psihično in ekonomsko nasilje) ter da se je večina učencev že znašla tako v vlogi opazovalca in žrtve kot tudi nasilneža. Rezultati v večini oblik vrstniškega nasilja niso pokazali razlik med učenci glede na spol in vrsto šole.

    Tip vnosa: Članek
    Ključne besede: vrstniško nasilje, žrtev, nasilnež, opazovalec nasilja
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za temeljni pedagoški študij > Katedra za psihologijo
    ID vnosa: 804
    Datum vnosa: 05 Jun 2012 12:01
    Zadnja sprememba: 05 Jun 2012 12:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/804

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa