[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otroci priseljencev v osnovni šoli

Urška Kolednik (2012) Otroci priseljencev v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1173Kb)

    Povzetek

    Zaradi povečanih migracijskih tokov se v šolah vedno pogosteje srečujejo učenci različnih etničnih, verskih in kulturnih pripadnosti. Vsem učencem morajo biti omogočene enake možnosti za učenje, napredovanje in doseganje najboljših možnih rezultatov. Diplomsko delo vsebuje teoretični in empirični del. Teoretični je razdeljen na sedem vsebinskih sklopov, ki obravnavajo različne vidike problematike izobraževanja otrok priseljencev. V teoretičnem delu so predstavljene narodne skupnosti v Sloveniji s poudarkom na manjšinah, katerih položaj je pojasnjen skozi pojem multikulturalizma. Natančno je pojasnjena posameznikova etnična identiteta in predsodki. Obravnavan je odnos slovenske družbe do pripadnikov etničnih skupin, položaj otrok priseljencev in težave teh otrok, ki ne morejo prikriti nižjega socialnega in kulturnega položaja, slabšega znanja jezika, slabšega učnega uspeha v šoli ... Posledično so nenehno izpostavljeni različnim oblikam odkrite in prikrite diskriminacije. Posebna pozornost je namenjena problematiki dvojezičnosti v šolah. V empiričnem delu je problematika otrok priseljencev obravnavana z vidika učiteljev. Učitelji iz različnih ljubljanskih osnovnih šol so odgovarjali na vprašanja, kot so: kakšen učni uspeh opažajo pri otrocih priseljencev; katere so ovire, ki jim otežujejo doseganje učnih ciljev; kakšno je njihovo stališče do učenja slovenščine in materinščine ter do vključevanja vsebin o kulturah manjšin v pouk; kako ocenjujejo lastno znanje, ki so ga pridobili v času šolanja, za poučevanje v večkulturnem razredu. Analiza odgovorov je pokazala, da večina učiteljev opaža pri otrocih priseljencev nižji učni uspeh. Pri tem so izpostavili njihovo slabše znanje slovenščine ter izrazili mnenje, da bi k uspehu pripomoglo prilagojeno učenje slovenščine. Večina učiteljev meni, da v času šolanja ni dobila dovolj znanja za poučevanje v večkulturnem razredu. Usklajeni pa so tudi v mnenju, da je treba s kulturami manjšin seznanjati učence manjšin ter druge učence in učitelje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: etnična identiteta, predsodki, otroci priseljencev, multikulturnost, izobraževanje učiteljev, materni jezik
    Število strani: 96
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mitja KrajnčanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9235785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 794
    Datum vnosa: 28 Maj 2012 14:21
    Zadnja sprememba: 28 Maj 2012 14:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/794

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa