[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje in uravnavanje čustev pri razrednih učiteljih osnovnih šol glede na delovne izkušnje

Tjaša Spruk (2012) Razumevanje in uravnavanje čustev pri razrednih učiteljih osnovnih šol glede na delovne izkušnje. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1073Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu obravnavam čustva, pri čemer podrobneje raziskujem področja razumevanja, zavedanja in uravnavanja čustev pri učiteljih razrednega pouka. V teoretičnem delu pojasnjujem, da so čustva zapleteni in sestavljeni procesi, ki vključujejo vrsto kognitivnih, fizioloških, izraznih in vedenjskih odzivov (Smrtnik Vitulić, 2007). Poudarim pomembno vlogo čustev pri učiteljih, ki so pri svojem delu vsakodnevno v stiku z različnimi ljudmi in od katerih se pričakuje, da razumejo svoja čustva ter jih znajo uravnavati. Podrobneje predstavim strategije uravnavanja čustev, katere razporedim v štiri večje skupine, in sicer v kognitivne ali miselne, telesno-fiziološke, izrazno-vedenjske in socialne. V empiričnem delu predstavim rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 108 učiteljev razrednega pouka iz trinajstih slovenskih osnovnih šol in njihovih petih podružnic. Med učitelji je bilo 13 učiteljev začetnikov, ki poučujejo od enega do treh let in 95 ostalih (t. i. izurjenih učiteljev), ki poučujejo več kot tri leta. V raziskavi sem uporabila anketni vprašalnik, katerega sta sestavili S. Prosen in H. Smrtnik Vitulić (2011). Na osnovi rezultatov raziskave sem odgovorila na tri raziskovalna vprašanja, in sicer o katerih čustvih razredni učitelji največ razmišljajo, kako razumejo svoja čustva in v kolikšni meri se jih zavedajo ter katere od skupin strategij uravnavanja čustev uporabljajo pri svojem delu z učenci. Poleg tega me je zanimalo, če med učitelji začetniki in izurjenimi učitelji obstajajo statistično pomembne razlike glede razumevanja in zavedanja čustev ter uporabe skupin strategij uravnavanja čustev pri delu z učenci. Rezultati so pokazali, da razredni učitelji v svojem življenju največ razmišljajo o veselju, temu čustvu sledijo jeza, ljubezen, žalost in strah. Razredni učitelji svoja čustva večinoma prepoznavajo, so nanje pozorni, jih znajo opisati, vzroke za doživljanje neprijetnih čustev pa večkrat pripišejo sebi kot drugim ljudem ali dejavnikom iz okolja. Obenem se razredni učitelji v precejšnji meri poslužujejo prav vseh štirih skupin uravnavanja čustev, tj. kognitivnih, telesno-fizioloških, vedenjsko-izraznih in socialnih. Med učitelji začetniki in izurjenimi učitelji nismo ugotovili statistično pomembnih razlik niti pri razumevanju in prepoznavanju lastnih čustev niti pri uporabi katere izmed štirih skupin uravnavanja čustev. Čustva so pri učiteljskem poklicu zelo pomembna, saj le učitelj, ki pri svojem delu ustrezno izraža in uravnava tako pozitivna kot negativna čustva, lahko spodbuja tudi raznoliko izražanje čustev učencev in jim daje možnost pridobivanja socialnih in čustvenih znanj ter veščin.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustva, razumevanje čustev, uravnavanje čustev, razredni učitelj
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    asist. dr. Simona ProsenSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9227081)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 786
    Datum vnosa: 18 Maj 2012 14:42
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 16:41
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/786

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa