[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Park Tivoli: spodbudno učno okolje za malčka

Lucija Ojsteršek (2011) Park Tivoli: spodbudno učno okolje za malčka. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2378Kb)

    Povzetek

    Otrok doživlja naravo drugače kot odrasli. Vanjo vstopa na aktivnejši način. Zanj narava ne predstavlja le ozadja, pač pa okolje, v katerem preizkuša, tipa, vonja, posluša, okuša stvari takšne, kot so (Wilson 2008). V diplomski nalogi obravnavamo pomen bivanja malčka na prostem (v parku Tivoli). Najbolj načrtovano in sistematično učenje predšolskega otroka poteka v vrtcih. V diplomski nalogi smo se osredotočili na učenje otrok prvega starostnega obdobja. Vidike bivanja in učenja na prostem, v naravi, smo predstavili skozi Kurikulum za vrtce (1999). Natančneje smo opisali globalne cilje kurikularnega področja »narava«. Analizirali smo teoretične vidike avtorjev, ki obravnavajo opisano problematiko, in vlogo vzgojitelja predšolskih otrok pri zagotavljanju pogojev za realizacijo predpisanih ciljev področja. V empiričnem delu diplomske naloge smo s študijo primera predstavili park Tivoli kot spodbudno učno okolje za malčka. Tivoli je okolje, v katerega z otroki prve starostne skupine vstopamo, še preden vsi otroci shodijo. Organizacija in tendenca vodstva našega vrtca (Vrtec dr. France Prešeren) je, da tudi najmlajši preživijo nekaj časa zunaj. Bližina parka nam omogoča nemoten prehod s samega središča mesta Ljubljane v prijetno naravno okolje. Park Tivoli je tako prizorišče mnogih razburljivih aktivnosti ter učnih priložnosti. Opisali smo potek posamezne dejavnosti iz področja narave in jo analizirali v povezavi z ostalimi cilji kurikularnih področij. Skozi raziskavo smo ugotovili, da pri delu z otroki prve starostne skupine park Tivoli predstavlja spodbudno učno okolje pri prosti igri ali za vodene dejavnosti. V drugem delu empiričnega dela smo analizirali poglede ostalih vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic v vrtcu na park Tivoli kot učno okolje za malčke. Ugotavljali smo, koliko in kako pogosto ga uporabljajo pri doseganju ciljev ostalih kurikularnih področij. Rezultati raziskave so pokazali, da se ostale vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic pri svojem delu odločajo za uporabo parka Tivoli v obeh starostnih skupinah skozi celo šolsko leto. Park uporabljajo kot spodbudno učno okolje, ki otroku omogoča pristen stik z naravo. Park Tivoli jim nudi prostor, kjer lahko izvajajo usmerjene dejavnosti s cilji kurikularnih področij. Za uporabo parka se najraje odločajo v toplem delu leta (od marca do oktobra). Ugotovili smo, da vzgojiteljice drugega starostnega obdobja pogosteje uporabljajo park Tivoli kot z vzgojiteljicami otrok prvega starostnega obdobja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: kurikulum za vrtce, narava, igra in učenje na prostem, dnevna rutina, vloga odraslega, otroci prve starostne skupine
    Število strani: 74
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana DevjakMentor
    viš. pred. dr. Marjanca KosSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9225545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 784
    Datum vnosa: 21 Maj 2012 14:11
    Zadnja sprememba: 21 Maj 2012 14:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/784

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa