[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga in uporaba umetnosti v socialni pedagogiki

Barbara Balan (2012) Vloga in uporaba umetnosti v socialni pedagogiki. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1202Kb)

    Povzetek

    Namen pričujoče naloge je pojasniti pomen in vlogo umetnosti, njenih ustvarjalnih medijev in ustvarjalnega procesa v socialni pedagogiki. Želim ugotavljati in poudariti različne vidike - individualne, skupinske, skupnostne in družbene - uporabe umetnosti, ter raziskati, kje odpirajo potencial za strokovno delo socialnega pedagoga. V empiričnem in teoretičnem delu naloge je bilo pomembno preizpraševanje in preizkušanje različnih vidikov uporabe umetnosti ter principov ustvarjalnega procesa: pomoči z umetnostjo oz. umetnostne terapije, umetnosti kot sredstva komunikacije in izkustvenega učenja, umetnost kot medij povezovanja in opolnomočenja skupine in ustvarjanja pozitivne skupinske dinamike, umetnosti v vlogi refleksije in kritičnosti družbe, kot glasnice marginalnih skupin, kulturne animacije in sredstva za družbeno aktivacijo. V nalogi raziskujem tudi različne vidike razvijanja ustvarjalne naravnanosti. Omenjeno se združi v intervencijski potencial socialne pedagogike, v posebno realnost izkustvenega učenja, poimenovano »svobodni prostori« oz. »socialno-kulturna zatočišča«. Varnega okolja, ki pod vplivom umetnosti in drugih dejavnikov omogoča svobodnejše eksperimentiranje z lastnimi pojmi in potmi, navadami, mišljenjem in čustev. S tem podpira pozitivne spremembe, učenje in razvoj posameznikov ali skupine. Empirični del naloge predstavlja študijo primera - organiziranost, izpeljavo in evalvacijo sedem dnevnega mednarodnega izobraževanja ali kulturno animacijskega projekta. Na njem so različni posamezniki delili praktične izkušnje in refleksije o uporabi umetnosti pri delu z ljudmi. Je tudi praktična izvedba primera socialno-kulturnega zatočišča, v katerem me je posebej zanimala vloga in vpliv umetnostnih medijev na posameznike in skupino ter kakšne naj bodo pri tem intervencije socialnega pedagoga. Tako se vzpostavijo praktično uporabne smernice za bodoča smernice za bodoča kakovostna izobraževanja in širše intervencije na področju socialne pedagogike v preseku z umetnostjo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: umetnostna terapija, umetnostni medij, ustvarjalnost, igra, tok ustvarjalnosti, izkustveno učenje, socialna pedagogika, opolnomočenje, socialno-kulturno zatočišče, kulturna animacija, družbeni aktivizem
    Število strani: 101
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Špela RazpotnikMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9224777)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 779
    Datum vnosa: 17 Maj 2012 11:44
    Zadnja sprememba: 17 Maj 2012 11:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/779

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa