[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Metoda razgovora skozi presojo učiteljev in študentov

Ines Hasić (2012) Metoda razgovora skozi presojo učiteljev in študentov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1490Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu diplomske naloge Metoda razgovora skozi presojo učiteljev in študentov sem opredelila cilje in namen šolanja, vlogo učitelja v učnem procesu ter opredelila učne metode. Poudarek teoretičnega dela je na učni metodi razgovora v povezavi s kakovostnim učenjem in znanjem, vlogi spodbud v procesu razgovora, pomenu zaporedja vprašanj in strategij vodenja razgovora, učenčevih vprašanjih in odzivih učitelja v procesu razgovora. Pri empiričnem delu so sodelovale učiteljice Osnovne šoli narodnega heroja Rajka v Hrastniku in študentke 4. letnika Pedagoške fakultete v Ljubljani. Rezultate sem pridobila z anketnim vprašalnikom in s pomočjo kontrolne liste, ki sem jo uporabila pri opazovanju učnih ur. Zanimalo me je predvsem mnenje učiteljev in študentov glede spretnosti, ki jih učitelj mora imeti, da kakovostno izpelje razgovor, kako se najpogosteje odzivajo na učenčeve odgovore in kje iščejo vzroke za nekakovostno izpeljavo učne metode razgovora. Ugotovila sem, da tako učitelji kot študentje pri izvajanju učnega procesa najpogosteje uporabljajo učno metodo razgovora. Učitelji ocenjujejo lastno usposobljenost glede kakovostne uporabe učne metode razgovora kot dobro, medtem ko študentje menijo, da jo pomanjkljivo obvladajo. Oboji pa se zavedajo, da je usposobljenost za vodenje razgovora zelo pomembna. Za učitelje je pomembno, da dobro poznajo vsebino predmeta, da imajo razvite komunikacijske spretnosti, da se ustrezno odzivajo na učenčeve odgovore/vprašanja in da dobro poznajo učne cilje. Študentje pa poleg ustreznemu odzivu na učenčeva vprašanja in odgovore dajejo prednost sposobnosti poslušanja, dajanju možnosti za enakopravno sodelovanje pri razgovoru, kakovostnemu postavljanju vprašanj in dajanju časa za razmislek. Učitelji in študentje so vzroke za nekakovostno izpeljavo učne metode razgovora našli v učencu. Ugotovila sem razliko v mnenju učiteljev glede njihovega lastnega najpogostejšega odziva in njihovim praktičnim izvajanjem v razredu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učne metode, učna metoda razgovora, pomen in vloga odziva na učenčeva vprašanja in odgovore
    Število strani: 70
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9210441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 767
    Datum vnosa: 09 Maj 2012 11:50
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/767

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa