[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Moralno presojanje nadarjenih učencev v drugem triletju osnovne šole

Petra Oštir (2012) Moralno presojanje nadarjenih učencev v drugem triletju osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2193Kb)

    Povzetek

    Problem diplomskega dela je bil osredotočen na moralno presojanje nadarjenih učencev v osnovni šoli. Cilj je bil na vzorcu učencev (nadarjenih in njihovih sošolcev) drugega triletja osnovne šole proučiti, kakšno je njihovo moralno presojanje in s tem ugotoviti razlike med njimi v moralni zrelosti po Kohlbergovi teoriji. Raziskano je bilo tudi, kako učitelji ocenjujejo moralno zrelost nadarjenih učencev in kako pri pouku ter na šoli spodbujajo moralni razvoj pri učencih. V teoretičnem delu je sprva opredeljen pojem nadarjenosti. Predstavljeni so različni pogledi avtorjev. V nadaljevanju so opisane značilnosti, problemi in težave nadarjenih učencev in vzgojno-izobraževalno delo z njimi. V drugi polovici teoretičnega dela so opredeljeni moralni razvoj, moralna vzgoja ter teorija moralnega razvoja po L. Kohlbergu. Teoretični del se zaključi z opredelitvijo moralnega presojanja nadarjenih učencev. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o moralnem presojanju nadarjenih učencev, opravljena na treh ljubljanskih osnovnih šolah. V raziskavi je sodelovalo 309 učencev drugega triletja osnovne šole, od tega 105 nadarjenih ter 30 učiteljev. Ugotovljeno je bilo, da med nadarjenimi učenci in njihovimi sošolci v moralnem presojanju ne obstajajo bistvene razlike. Učenci drugega triletja osnovne šole se nahajajo na stopnji konvencionalne moralnosti. Učitelji opažajo, da so nadarjeni učenci malo bolj zreli v moralnem presojanju od svoji vrstnikov, a njihovega moralnega razvoja posebno ne spodbujajo. Spodbujajo pa moralni razvoj vseh učencev v razredu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, nadarjeni učenci, moralno presojanje nadarjenih, moralni razvoj, Kohlbergova teorija moralnega presojanja
    Število strani: 96
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9208905)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 765
    Datum vnosa: 09 Maj 2012 11:38
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/765

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa