[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnavanje literarnih del Majde Koren pri pouku na razredni stopnji

Katarina Gorše (2012) Obravnavanje literarnih del Majde Koren pri pouku na razredni stopnji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (732Kb)

    Povzetek

    Mladinska književnost zajema sklop leposlovnih besedil, ki jih pišejo odrasli ustvarjalci in s tem vzpostavljajo dialog z otrokom. Avtorjevo samorazumevanje oz., kako odrasli vidijo dialog z otrokom, se kaže iz literarnih del in avtopoetike. Pri slednji gre za avtorjevo pojasnjevanje lastnega pogleda na ustvarjanje mladinske književnosti. Mladinska književnost je glede na perspektivo, iz katere ustvarjalec prikazuje besedilno stvarnost, zelo raznolika. V diplomskem delu sem raziskovala, kakšna perspektiva prevladuje v literarnih delih Majde Koren, ter kako se razlikuje odziv učencev glede na različne perspektive. Uvodni del sem posvetila prestavitvi slovenske mladinske pisateljice Majde Koren ter njenemu literarnemu ustvarjanju. V osrednjem delu sem predstavila različne perspektive, ki so zaznamovane v mladinskih delih ter analizirala dela Korenove glede na prevladujočo perspektivo. Ugotovila sem, da v delih prevladuje perspektiva zbliževanja, kar pomeni, da se avtorica skozi svoja literarna dela vživlja v otroško dušo ter piše predvsem o težavah junakov, ki onemogočajo, da bi bil otroški svet tak, kot bi si ga želeli. V zaključnem delu sem napisala učne priprave za štiri književna dela Majde Koren ter jih izvedla v 5. razredu osnovne šole. Odziv učencev na obravnavana dela je bil pozitiven, vendar pa se je razlikoval glede na različne perspektive. Najbolj so jim bila všeč dela z realistično perspektivo in z junakom, s katerim so se lahko poistovetili. Ob vsakem obravnavanem literarnem delu so učenci tudi literarno poustvarjali. Najlažje so pisali fantastična besedila o sebi kot o vsemogočnemu junaku, ki reši vse težave; nekoliko težje pa jim je bilo opisovati resnične dogodke, ki so jih doživeli, saj pri tem niso mogli uporabiti domišljije. V sklepnem delu sem s pisateljico Majdo Koren opravila tudi intervju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: mladinska književnost, Majda Koren, perspektive, podobe otroštva, odziv učencev
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9211209)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 764
    Datum vnosa: 09 Maj 2012 11:31
    Zadnja sprememba: 09 Maj 2012 11:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/764

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa