[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Delo vzgojiteljev z otroki/mladostniki s posebnimi potrebami v dijaških domovih v severovzhodni Sloveniji

Sabina Roškar (2012) Delo vzgojiteljev z otroki/mladostniki s posebnimi potrebami v dijaških domovih v severovzhodni Sloveniji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (463Kb)

    Povzetek

    Dijaški domovi kot del šolskega sistema nudijo možnost izobraževanja in usposabljanja tistim, ki se šolajo zunaj kraja stalnega prebivališča. Ob upoštevanju konceptov inkluzije in integracije nudijo to možnost tudi osebam s posebnimi potrebami, prav tako pa je tudi ena izmed nalog dijaškega doma, da v svojo sredino vključuje dijake s posebnimi potrebami. Pomemben dejavnik vzgojnega procesa v dijaškem domu je vzgojitelj, ki dijakom nudi pomoč in oporo, organizira možnosti za kakovostno učenje in preživljanje prostega časa dijakov … Ob tem se zastavlja vprašanje, kako vzgojitelji v dijaških domovih pristopajo k delu z otroki in mladostniki s posebnimi potrebami in s kakšnimi težavami se srečujejo. Namen diplomskega dela je raziskati, kakšne so izkušnje in usposobljenost strokovnih delavcev - vzgojiteljev za delo z otroki/mladostniki s posebnimi potrebami v dijaških domovih. Cilj dela je pokazati, kakšen je strokovni profil vzgojiteljev, ki delajo z otroki/mladostniki s posebnimi potrebami v dijaških domovih ter ugotoviti, ali se vzgojitelji v dijaških domovih čutijo dovolj kompetentne za delo z otroki/mladostniki s posebnimi potrebami oz. pri delu s katero skupino otrok/mladostnikov se vzgojitelji v dijaških domovih čutijo najbolj močne – šibke in/ali bi si želeli pridobiti še kakšna dodatna znanja o delu z otroki/mladostniki s posebnimi potrebami. S pomočjo kvantitativne metodologije je bilo na neslučajnostnem vzorcu 47 vzgojiteljev ugotovljeno, da so se vzgojitelji pri svojem delu srečali že z večino skupin otrok/mladostnikov s posebnimi potrebami. Vzgojitelji imajo v glavnem pedagoško izobrazbo, ki pa v večini ni specialno ali socialno pedagoška. Za delo z omenjeno populacijo se vzgojitelji čutijo le deloma usposobljene. Od vseh skupin se počutijo najbolj kompetentne za delo z otroki/mladostniki s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, najmanj pa s slepimi in slabovidnimi otroki/mladostniki. Želijo si največ dodatnih strokovnih znanj, prav tako pa so mnenja, da bi morali dijaški domovi zaposlovati strokovne delavce za delo z otroki/mladostniki s posebnimi potrebami.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci/mladostniki s posebnimi potrebami, dijaški dom, vzgojitelj, integracija, inkluzija
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mitja KrajnčanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9211465)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 763
    Datum vnosa: 09 Maj 2012 11:27
    Zadnja sprememba: 09 Maj 2012 11:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/763

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa