[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Videoigre in uspešnost reševanja problemov pri osnovnošolskih otrocih

Andrej Jakoš (2012) Videoigre in uspešnost reševanja problemov pri osnovnošolskih otrocih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (551Kb)

    Povzetek

    Namen je ugotoviti, ali imajo videoigre lahko pozitivne učinke na sposobnosti reševanja problemskih nalog pri otrocih, in ugotoviti, ali bi lahko te učinke uporabili tudi v izobraževalne namene v šoli. Delo vsebuje teorije vodilnih avtorjev razvojne psihologije na področju kognitivnega razvoja in vpogled v procese učenja in uporabe postopkov za reševanje problemov. V drugem delu teoretičnega dela se nahajajo bistveni podatki o videoigrah, njihovih do sedaj raziskanih vplivih na otroke ter načini, kako bi po zgledu videoiger lahko naredili pouk bolj zabaven, prijeten in z dvigom motivacije bolj učinkovit. V raziskavo so vključeni podatki, pridobljeni s testom, ki je preverjal uspešnost reševanja problemskih nalog pri učencih, zraven pa sem pridobil tudi podatke o igralnih navadah učencev in statistične podatke, kot so spol, starost in povprečen šolski uspeh. Izkazalo se je, da celoten vzorec otrok ne kaže povezave med pogostostjo igranja videoiger in uspešnostjo reševanja problemov. Iz vzorca pa izstopa skupina, pretežno moškega spola, ki videoigre igra najbolj pogosto. Če izločimo to skupino iz analize, je povezava med pogostostjo igranja videoiger in doseženimi točkami v testu bolj izrazita.Rezultati nakazujejo, da prepogosto igranje negativno vpliva na sposobnosti reševanja problemov. Izkaže se tudi, da nimajo vsi otroci z željo po igranju videoiger tudi višjih rezultatov od otrok, ki te želje nimajo. Iz podatkov lahko zgolj predvidevamo, da otroci, ki so uspešni pri reševanju problemskih nalog, bolj pogosto igrajo videoigre kot ostali otroci. Tega ne moremo potrditi za celoten vzorec.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: videoigre, vpliv, reševanje problemov, kognitivni razvoj
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marjanca Pergar KuščerMentor
    mag. Maša ŽvelcSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9211977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 761
    Datum vnosa: 09 Maj 2012 11:15
    Zadnja sprememba: 09 Maj 2012 11:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/761

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa