[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Usposobljenost razrednih učiteljev za petje z vidika vokalne tehnike

Anja Prevc (2012) Usposobljenost razrednih učiteljev za petje z vidika vokalne tehnike. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1918Kb)

    Povzetek

    V svojem diplomskem delu sem raziskovala, kakšen je nivo znanja razrednih učiteljev na področju petja in vokalne tehnike. V teoretičnem delu sem najprej opisala, kaj pravzaprav je petje ter kakšna je razlika med petjem in govorom. Petje je zelo koristno, saj dokazano vpliva na naš intelektualni, emocionalni, socialni in moralni razvoj. Petje je tudi ena izmed dejavnosti izvajanja pri pouku glasbene vzgoje. Z analizo učnih načrtov od leta 1878 do danes ter učbenikov in priročnikov za glasbeno vzgojo sem ugotavljala, kolikšen poudarek so učitelji dajali/dajejo elementom vokalne tehnike in petju. Zanimalo pa me je tudi, kako na petje gledajo druge evropske države, zato sem naredila primerjavo med slovenskim in finskim učnim načrtom. Znanje vokalne tehnike je osnova za dobro petje, zato je zelo pomembno, da učitelji poznajo zgradbo in delovanje pevskega aparata ter didaktična načela poučevanja. V empiričnem delu sem najprej s pomočjo anketnega vprašalnika, ki sem ga sestavila na podlagi teoretičnih izhodišč ter lastnih izkušenj, ugotavljala, če so učitelji, ki poučujejo glasbeno vzgojo v 4. in 5. razredu primerno usposobljeni za poučevanje petja v okviru pouka ter na kakšen način bi dosegli še boljšo kakovost usposobljenosti učiteljev. Pri anketi so zaradi primerjave sodelovali tudi profesorji glasbene vzgoje, ki poučujejo v 4. ali 5. razredu. Nato pa sem opazovala še 12 % vzorca razrednih učiteljev med uro glasbene vzgoje, ki je temeljila na uvajanju nove pesmi, saj sem želela izvedeti, kakšna je realna slika v razredu. Osredotočila sem se predvsem na opazovanje učitelja kot pevca in kot pedagoga. Ugotovila sem, da tisti učitelji, ki imajo radi glasbo in so tudi sami dobri pevci, veliko lažje motivirajo učence za pevsko dejavnost, saj s tem, ko sami uživajo v glasbenem ustvarjanju, pritegnejo tudi učence. Pomembno je, da se učitelji stalno izobražujejo in težijo k napredovanju, predvsem v izpopolnjevanju vokalne tehnike, saj jih učenci posnemajo. Le če bodo učitelji lepo in dobro peli, lahko to pričakujejo tudi od svojih učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: glasbena vzgoja, glasovni aparat, petje, vokalna tehnika
    Število strani: 125
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara Sicherl KafolMentor
    Branka Potočnik KrajnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9184073)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 724
    Datum vnosa: 13 Apr 2012 07:32
    Zadnja sprememba: 13 Apr 2012 07:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/724

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa