[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Samospoštovanje gluhih in naglušnih mladostnikov v večinskih in zavodskih šolah

Barbara Humar Slapnik (2012) Samospoštovanje gluhih in naglušnih mladostnikov v večinskih in zavodskih šolah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (906Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu diplomskega dela je pojasnjena razlika med samopodobo, ki je opredeljena kot množica odnosov, ki jih posameznik vzpostavlja do samega sebe na zavesten ali nezaveden način, in samospoštovanjem, vrednostnim odnosom do samega sebe. Pojasnjeno je, kako na njun razvoj vplivajo različni dejavniki – družina, vrtec, šola, starost in spol. V nadaljevanju so opredeljene značilnosti gluhih, ki zvokov in glasov iz svojega okolja ne slišijo, in naglušnih, ki jih sprejemajo le delno. Posebna pozornost je namenjena njihovemu izobraževanju, ki lahko poteka v večinskih ali zavodskih šolah. Teoretični del se zaključuje s spoznanji o samopodobi in samospoštovanju gluhih in naglušnih mladostnikov, ki jih je mogoče razbrati iz že obstoječe literature. Empirični del je namenjen analiziranju in interpretiranju rezultatov raziskave izvedene med gluhimi in naglušnimi mladostniki, ki se izobražujejo v večinskih osnovnih in srednjih šolah in tistimi, ki obiskujejo zavod za gluhe in naglušne. Ugotoviti sem želela, kakšno je samospoštovanje gluhih in naglušnih osnovnošolcev in srednješolcev na splošno, pa tudi to, ali obstajajo razlike glede na ustanovo, v kateri se izobražujejo, in kakšen vpliv imata na samospoštovanje starost in spol. Rezultati so pokazali, da samospoštovanje anketiranih na splošno zajema srednje vrednosti med visokim in nizkim samospoštovanjem, razlike med spoloma nismo uspeli dokazati, prav tako ni bilo bistvenih razlik med srednješolci večinskih in zavodskih šol ter med učenci in dijaki, vključenimi v zavode, smo pa opaznejše (vendar še vedno ne prevladujoče) razlike zaznali med samospoštovanjem osnovnošolcev v večinskih in tistih v zavodskih šolah, pa tudi med osnovnošolci in srednješolci, ki obiskujejo večinske šole. Končni del diplomskega dela sestavljajo analizirane hipoteze in s tem tudi predlogi, ki so podani za možno izboljšanje raziskave v prihodnje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: samopodoba, samospoštovanje, gluhota, integracija, inkluzija
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena LesarMentor
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9183817)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 723
    Datum vnosa: 13 Apr 2012 07:25
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/723

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa