[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poučevanje glasbene vzgoje v prvi triadi osnovne šole s prilagojenim programom in nižjim izobrazbenim standardom

Jurij Štrbenk (2012) Poučevanje glasbene vzgoje v prvi triadi osnovne šole s prilagojenim programom in nižjim izobrazbenim standardom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Glasbena vzgoja ima pomemben vpliv na celosten in uravnotežen razvoj učencev v osnovnih šolah s prilagojenim izobraževalnim programom in nižjim izobrazbenim standardom. Pomembno je, da se učitelji tega dejstva zavedajo in so za poučevanje glasbene vzgoje kompetentni. Pri poučevanju glasbene vzgoje mora specialni in rehabilitacijski pedagog, ki poučuje na osnovni šoli s prilagojenim izobraževalnim programom in z nižjim izobrazbenim standardom upoštevati tako načela specialno rehabilitacijske stroke kot tudi didaktična in stokovna načela s področja glasbene pedagogike. Posebno mesto pri tem ima načelo individualizacije, ki učencem z lažjimi motnjami v duševnem razvoju zagotavlja individualiziran pristop poučevanja in obravnavo njihovih posebnih potreb ter močnih področij. Glasbena vzgoja pa naj ne bi zajemala zgolj formalnih, z učnim načrtom predpisanih, oblik in vsebin izobraževanja. Vse pogosteje govorimo o vključenosti glasbe in umetnosti v vse pore življenja v šoli. Specialni in rehabilitacijki pedagogi, ki poučujejo v prvi triadi osnvne šole s prilagojenim izobraževalnim programom in z nižjim izobrazbenim standardom, imajo na voljo veliko priložnosti za povezovanje glasbene vzgoje z drugimi šolskimi dejavnostmi. V diplomskem delu sem ob ključnih teoretičnih povdarkih glasbene in specialne pedagogike predstavil tudi primere posameznih dejavnosti ter predvsem s primeri vključevanja glasbenih dejavnosti v šolski vsakdan poudaril njrgovo pomembnost. Zbrano gradivo sem poimenoval Didaktična abeceda glasbene vzgoje za učitelje v prvi triadi osnovne šole s prilagojenim programom in z nižjim izobrazbenim standardom (v nadaljevanju zgolj Didaktična abeceda glasbene vzgoje). Mnenje o pripravljenih gradivih so v anketi podali tudi specialni in rehabilitacijski pedagogi, ki poučujejo v praksi. Gradiva so ocenili kot primerna in uporabna. V empiričnem delu so anketiranci nakazali tudi pomanjkljivo kompetentnost specialnih in rehabilitacisjkih pedagogov za poučevanje glasbene vzgoje ter pripisovanje preskromnega vpliva glasbeni vzgoji, ko govorimo o celostnem razvoju učencev s posebnimi potrebami.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specialna glasbena didaktika, specialna pedagogika, glasbena vzgoja, osnovna šola s prilagojenim programom in z nižjim izobrazbenim standardom, celostni razvoj
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    doc. dr. Branka Rotar PanceSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9171785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 708
    Datum vnosa: 11 Apr 2012 12:44
    Zadnja sprememba: 11 Apr 2012 12:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/708

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa