[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Metoda merjenja tehnološke pismenosti učencev 9. razreda osnovne šole

Stanislav Avsec (2012) Metoda merjenja tehnološke pismenosti učencev 9. razreda osnovne šole. Doktorska disertacija.

[img]
Predogled
PDF
Download (14Mb)

    Povzetek

    Osrednji namen dela je bila določitev nove veljavne in zanesljive metode za celostno merjenje tehnološke pismenosti po vseh njenih treh komponentah (znanje, zmožnosti ter kritično razmišljanje in odločanje) hkrati. Tehniško izobraževanje predstavlja izobraževanje vsebin tehnike in tehnologije za učence/dijake/študente od osnovnošolskega do univerzitetnega študija z namenom biti tehnološko pismen. Učinki TI se kažejo v obliki tehnološkega znanja, zmožnosti in sposobnosti kritičnega razmišljanja in odločanja o uporabi, ravnanju in presoji/oceni tehnologij, kar določa tehnološko pismenost. Zasledimo jo tudi v obstoječem učnem načrtu obveznega osnovnošolskega predmeta Tehnike in tehnologije. Delo zajema pregled in vrednotenje obstoječih metod za merjenje tehnološke pismenosti. Le te merijo le po eno komponento tehnološke pismenosti, orodja in instrumenti za merjenja pa se med seboj zelo razlikujejo. Ob upoštevanju vseh pomanjkljivosti obstoječih metod in zadnjih dognanj psihometrije, je podana nova metoda merjenja tehnološke pismenosti, ki meri istočasno vse tri njene komponente. Njena vsebinska domena so standardi tehnološke pismenosti. Ključnega pomena je izbrani pristop konstrukt-mera-rezultat pri določitvi testne baterije ob originalnem pristopu zasnove in določitve testnih postavk. Metoda je najprej preskušena in vrednotena na testnem vzorcu pilotnega testa z nadgradnjo do sedaj obstoječih kriterijev določanja testne pole za post-test in veljavnosti merjenja. Tako umerjena metoda je v nadaljevanju uporabljena za merjenje tehnološke pismenosti učencev 9. razreda osnovne šole, in sicer na eksperimentalni in kontrolni skupini. Zbrani podatki so statistično obdelani za namen ugotavljanja veljavnosti in zanesljivosti metode ter proučevanja dejavnikov vpliva na tehnološko pismenost. Učni načrti predmetov tehnike niso v dovolj veliki meri razvijali tehnološko pismenost in jih je smiselno dopolniti/uskladiti s področji standardov tehnološke pismenosti in s tem vplivati na konkurenčno zagotovitev inženirskega kadra za potrebe slovenskega gospodarstva.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: tehniško izobraževanje, tehnološka pismenost, tehnološko znanje, tehnološke zmožnosti, tehnološko kritično razmišljanje in odločanje, merjenje tehnološke pismenosti, osnovnošolski predmet Tehnika in tehnologija
    Število strani: 222
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Janez JamšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9141833)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 663
    Datum vnosa: 14 Mar 2012 07:25
    Zadnja sprememba: 14 Mar 2012 07:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/663

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa