[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Program dela za spodbujanje bralne pismenosti četrtošolcev v redni osnovni šoli

Katja Kumer (2012) Program dela za spodbujanje bralne pismenosti četrtošolcev v redni osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2379Kb)

    Povzetek

    Branje je kompleksna dejavnost, ki zahteva istočasno koordinacijo in simultano izvajanje več različnih spretnosti. S pomočjo istočasnega koordiniranega izvajanja spretnosti dosežemo fluentnost, ki se kaže v ustrezno hitrem branju, ki poteka brez napora in prekomernega zavestnega nadzora ter usmerjanja pozornosti. Razumevanje prebranega in učenje iz besedil je bistvo branja v šoli. Povezano je z bralno uspešnostjo posameznika, njegovo uspešnostjo pri jezikovnih predmetih in uspešnostjo nasploh. Med najpomembnejše dejavnike bralnega razumevanja uvrščajo metakognitivne sposobnosti bralca in uporabo bralnih strategij, predznanje bralca, hitrost dekodiranja in njegovo motivacijo. Vsi našteti dejavniki vplivajo na fluentnost branja. Fluentnost je sposobnost brati besedilo hitro in natančno, z lahkoto in dobrim izražanjem. V diplomskem delu smo s pomočjo programa dela želeli izboljšati fluentnost branja pri učencih 4. razreda. Poudarek je bil predvsem na hitrosti branja, saj so dejavnosti temeljile na spodbujanju vizualnega funkcioniranja pri branju. Sodelovalo je 15 učencev, ki so dva meseca vsak dan v šoli izvajali dejavnosti za spodbujanje bralne pismenosti – vaje za percepcijo, vaje namenjene gibanju oči pri branju, vaje za razvijanje vidnega in slušnega razločevanja, vaje za razširitev vidnega obsega, vaje skokovitega branja, vaje za izboljšanje bralnega razumevanja in vaje za izboljšanje koncentracije pri branju. S pomočjo enominutnega testa branja smo ugotovili, da se je fluentnost branja izboljšala pri vseh učencih. Sklepamo, da so dobljeni rezultati rezultat direktnega učenja veščin.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: branje, bralno razumevanje, hitrost branja, fluentnost
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9141321)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 661
    Datum vnosa: 14 Mar 2012 07:31
    Zadnja sprememba: 14 Mar 2012 07:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/661

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa