[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Problemi pri timskem delu specialnih pedagogov in učiteljev ter strategije njihovega reševanja

Jasmina Ducman (2012) Problemi pri timskem delu specialnih pedagogov in učiteljev ter strategije njihovega reševanja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1657Kb)

    Povzetek

    Timsko delo različnih strokovnjakov omogoča otrokom s posebnimi potrebami pridobiti ustrezno strokovno pomoč, ki jo potrebujejo glede na njihove motnje, ovire in primanjkljaje. Timsko delo specialnih pedagogov in učiteljev otrok s posebnimi potrebami je v redni osnovni šoli še posebej pomembno, saj prispeva k uspešni integraciji otrok s posebnimi potrebami v razred. Pri timskem delu se srečujemo z različnimi problemi, zato je pomembno, da jih sodelavci v timu zaznavajo pravočasno in rešujejo sproti. V diplomskem delu analiziramo najpogostejše probleme v timu specialnih pedagogov in učiteljev, ki delajo z otroki s posebnimi potrebami v osnovni šoli. Zanimajo nas njihove strategije za reševanje problemov in njihovo vrednotenje kakovosti lastnega timskega dela. Empirično raziskovanje v diplomskem delu je študija prereza, za zbiranje podatkov pa smo uporabili anketni vprašalnik. V raziskovalni vzorec je vključenih 351 anketirancev, od tega 130 specialnih pedagogov in 221 učiteljev, ki delajo tudi z otroki s posebnimi potrebami. Obdelavo podatkov iz anketnih vprašalnikov smo pri vprašanjih zaprtega tipa opravili s pomočjo statističnega programa SPSS, pri vprašanjih odprtega tipa pa z opisno statistiko. Ugotovili smo, da predstavlja specialnim pedagogom najpogostejši problem v timu z učitelji časovno usklajevanje med člani tima in pomanjkljivo strokovno znanje učiteljev o otrocih s posebnimi potrebami. Zanimivo je, da pri timskem delu zaznavajo specialni pedagogi večino problemov v anketnem vprašalniku statistično pomembno pogosteje kot učitelji. Pri soočanju s problemi v timu uporabljajo anketiranci najpogosteje strategijo konfrontacije, ki spada med konstruktivne strategije reševanja problemov v timu, razlike pa se kažejo v pogostosti uporabe nekonstruktivnih strategij, saj jih uporabljajo učitelji statistično pogosteje kot specialni pedagogi. Vrednotenje kakovosti lastnega timskega dela je pri specialnih pedagogih in učiteljih zelo različno; specialni pedagogi ga pogosteje ocenjujejo kot nekakovostno, učitelji pa kot kakovostno. Pomembno se je zavedati smisla združevanja v time, ki ga ponazarja že sama angleška beseda za tim – team (Together Everyone Achieve More), oziroma skupaj dosežemo več kot vsak sam.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: timsko delo, specialni pedagogi, učitelji, otroci s posebnimi potrebami, problemi pri timskem delu, strategije reševanja problemov v timu, vrednotenje kakovosti lastnega timskega dela
    Število strani: 94
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9134921)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 640
    Datum vnosa: 06 Mar 2012 19:22
    Zadnja sprememba: 06 Mar 2012 19:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/640

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa