[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razredni učitelji o dejavnikih šolske (ne)uspešnosti romskih učencev

Eva Dežman (2012) Razredni učitelji o dejavnikih šolske (ne)uspešnosti romskih učencev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (744Kb)

    Povzetek

    Na tisoče romskih otrok po vsej Evropi se pri vključevanju v šolski sistem srečuje s številnimi težavami. Večina Romov šole nikoli ni obiskovala in tudi zdaj je veliko romskih otrok ne obiskuje. Tisti, ki jo, pa jo bodo po vsej verjetnosti po štirih ali petih letih zapustili, kar pomeni, da ne bodo končali obveznega šolanja, če se v šolski politiki, sistemu in v neposredni pedagoški praksi ne bodo zgodile bistvene spremembe. S težavo izobraževanja romskih učencev se srečujemo tudi v Sloveniji. Nekaj desetletij iskanj boljših rešitev pri šolanju romskih učencev do zdaj še ni prineslo očitnejših izboljšanj. Romski učenci, katerih kulturno in jezikovno okolje je bistveno drugačno od večinskega, bi morali imeti možnost, da svojo identiteto razvijejo v obeh kulturah, torej jim morata biti omogočena učenje in ohranjanje maternega jezika, prav tako pa jim mora biti dana možnost, da se čim bolje naučijo jezika okolja. V diplomskem delu je izpostavljena problematika šolanja romskih učencev v Sloveniji, ki so v povprečju precej manj uspešni kot preostala populacija šolajočih se. Predstavljeni so tudi strokovni koncepti, ki jih je treba nujno upoštevati pri urejanju šolanja manjšinskih etničnih skupin, in analiza dozdajšnjih strokovnih rešitev oz. dokumentov, oblikovanih z namenom, da bi izboljšali položaj romskih učencev. Težišče teoretičnega dela predstavlja poglavje o dejavnikih šolske (ne)uspešnosti. Ugotovitve iz empiričnega dela kažejo na to, da se učiteljice v večini primerov ne zavedajo, da je njihov način dela eden izmed glavnih dejavnikov, ki vpliva na šolski (ne)uspeh romskih učencev. Prav tako jih večina krivdo za (ne)uspeh učencev pripisuje romskim staršem. Ključnega pomena za uspešno šolanje je po mnenju učiteljic vključevanje romskih učencev v ustanove predšolske vzgoje vsaj dve leti pred začetkom osnovne šole, kjer bi se seznanili z jezikom in spoznali določena pravila ter dnevno rutino, ki bi pomembno olajšala pedagoško delo tudi v osnovni šoli.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Romi, šolanje Romov, dejavniki šolske (ne)uspešnosti, učenje maternega jezika, vloga učitelja
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena LesarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9131081)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 635
    Datum vnosa: 06 Mar 2012 13:18
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/635

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa