[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje in odzivanje na čustvene in vedenjske težave

Alenka Kobolt (2011) Razumevanje in odzivanje na čustvene in vedenjske težave. Socialna pedagogika, 15 (2). str. 153-173. ISSN 1408-2942

[img]
Predogled
PDF
Download (988Kb)
    Uradni naslov URL: http://www.revija.zzsp.org/

    Povzetek

    Prispevek omeni družbeno dimenzijo nastajanja in ohranjanja izstopajočih čustvenih in vedenjskih ravnanj, katerih posledica so težave v socialni integraciji, vendar se osredotoči na predstavitev razumevanja teh težav in motenj1 z vidika psiholoških značilnosti, ki se dogajajo v posamezniku. Predstavi ključne odzive okolja na tovrstne težave/motnje predvsem v šolskem okolju, enodimenzionalne (vzročno-kavzalne) in sistemske modele razumevanja težav. Opozori na pomen vloge učenca in vloge učitelja kot dogovorne dimenzije, ki predpisuje sprejemljive vedenjske vzorce tako za mlade kot za pedagoško osebje, ter na spremenjene poteke v izobraževalnih ustanovah. Ti povečujejo pritiske predvsem na ranljive skupine, katerih socializacija ne zadovolji kriterijev šole. Po drugi strani ti procesi povzročajo nemoč pedagoškega osebja, ki ni v zadostni meri pripravljeno na refleksijo in celostno razumevanje medsebojnega vpliva različnih dejavnikov. Predvsem tistih, ki vplivajo na mlade, na spreminjanje vloge izobraževanja v času globalizacije in nestabilnih biografij. Prispevek se usmeri tudi v vidik odraščajočega, ki se spoprijema z zahtevami izobraževanja, pričakovanji šolskega prostora ter izraža neustrezne in nepričakovane čustvene in vedenjske odzive. V tem okviru predstavim izbrane klasifikacije in opozorim na njihovo neskladje, kar je dokaz zapletenosti večdimenzionalne pogojenosti tovrstnih motečih odzivov. Klasifikacije so nam lahko v pomoč, da povečamo razvidnost pojavov, po drugi strani pa povečujejo nevarnost stigmatizacije. V sklepu so predstavljene osnovne smernice za prepoznavanje in temeljne usmeritve za delo s temi skupinami mladih v kontekstu šolskih ustanov.

    Tip vnosa: Članek
    Ključne besede: interakcija, posebne potrebe, čustvene in vedenjske težave, socialna integracija, klasifikacije, usmeritve za delo
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za socialno pedagogiko
    ID vnosa: 627
    Datum vnosa: 05 Mar 2012 10:02
    Zadnja sprememba: 05 Mar 2012 10:02
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/627

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa