[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Moteče vedenje v šolskem prostoru

Ksenija Novak (2012) Moteče vedenje v šolskem prostoru. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (522Kb)

    Povzetek

    To delo je namenjeno preučevanju motečega vedenja v šolskem prostoru in različnih dejavnikov, ki ga spodbujajo ter vzdržujejo. V teoretičnem delu predstavim moteče vedenje kot tisto, ki je povezano s kontekstom v katerem se pojavlja, socialno interakcijo in komunikacijo, dejavnike, ki spodbujajo ali blažijo moteče vedenje v šolskem prostoru. Eden od teh je vrstniška skupina, ki je pomembna za otrokov psihosocialni razvoj in ima velik vpliv na vedenje otrok. Naslednji dejavnik je šola. Šola je izrazito storilnostno naravnana institucija, ki pripomore k pojavu motečega vedenja, saj od otrok poleg učenja, polnjenja in preverjanja osvojenega znanja, zahteva sposobnost socialnega prilagajanja, pripravljenost na sodelovanje in zmožnost odpovedovanja trenutnim željam, kar nekateri učenci bolje in drugi manj ustrezno obvladajo. Prav tako so pomembni učitelji, ki lahko s svojim vedenjem in odnosom do otrok prispevajo k spodbujanju ali blaženju motečega vedenja v razredu. Več raziskav ugotavlja, da imajo učitelji težave predvsem z vedenjem, ki se kaže na eksternaliziran način, za najbolj moteče pa velja agresivno vedenje, na katerega se v diplomski nalogi posebej osredotočim. Empirični del sem posvetila raziskovanju primera dečka, ki po mnenju razredničark v svojem razredu velja za najbolj motečega otroka. Preko lastnih opazovanj, izpeljave delavnice z dečkom in pogovorov z razredničarkama ugotavljam, katera vedenja so za razredno situacijo moteča ter kateri dejavniki prispevajo k takšnemu vedenju. Ugotovim, da je dečkovo šolsko okolje spodbudno ter da je deležen posebne pomoči in pozornosti. Deček ima dobre odnose z razredničarkama in vrstniki, kar vidim kot ključni dejavnik na poti do odpravljanja težav. Deček sodeluje z več strokovnjaki in je deležen različnih oblik pomoči, pri tem pa se izkaže, da je medsebojno informiranje in sodelovanje med vpletenimi odraslimi potrebno izboljšati.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: socialni kontekst, moteče vedenje, agresivno vedenje, šolsko okolje, ADHD
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    doc. dr. Jana Rapuš PavelSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9125449)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 624
    Datum vnosa: 29 Feb 2012 07:28
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 16:46
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/624

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa