[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Povezava med artikulacijskimi motnjami in lateralnostjo pri otrocih pred vstopom v šolo

Tjaša Zdovc (2011) Povezava med artikulacijskimi motnjami in lateralnostjo pri otrocih pred vstopom v šolo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2530Kb)

    Povzetek

    Cilj diplomske naloge je pregled stanja artikulacije in lateralnosti ter morebitne povezanosti med njima pri 5-6 letnikih, eno leto pred vstopom v devetletno osnovno šolo. Diplomska naloga zajema statistično obdelavo podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo tripozicijskega testa za oceno artikulacije (D. Vuletić, 1997). Test ocenjuje stanje artikulacije in stranskost pri posamezni testirani osebi. Čeprav test ni standariziran, je dobro diagnostično sredstvo pri logopedskem pregledu. S pregledom stranskosti so se pridobili podatki, na osnovi katerih smo analizirali vpliv stranskosti na pravilno artikulacijo glasov. S pomočjo ustrezne metodologije se ugotavljajo zveze med posameznimi spremenljivkami. V raziskavo je bilo zajetih osemdeset otrok iz različnih ljubljanskih vrtcev. S pomočjo χ2 testa in pridobljenih rezultatov tripozicijskega testa smo ugotavljali morebitne povezave med lateralnostjo in spolom ter lateralnostjo in artikulacijo. Ugotovitve, ki so bile s pomočjo raziskave pridobljene, so pokazale, da se pri zelo velikem številu otrok kažejo kombinirane dislalije, da lateralnost in spol pri otrocih nista statistično pomembno povezana in da med lateralnostjo in artikulacijo ne obstaja statistično pomembna povezava.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: artikulacija, stranskost, motnja
    Število strani: 68
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav KoširMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9125705)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 623
    Datum vnosa: 28 Feb 2012 09:17
    Zadnja sprememba: 25 Apr 2013 10:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/623

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa