[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Strategije reševanja nalog pisnega deljenja v 5. razredu osnovne šole

Simona Jamšek (2011) Strategije reševanja nalog pisnega deljenja v 5. razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2992Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo poleg pojma strategij obravnava tudi druge dejavnike (težave, napake in čas reševanja), ki so vključeni v reševanje nalog pisnega deljenja. V teoretičnem delu je predstavljeno, od česa je odvisen uspeh ali neuspeh učencev pri matematiki, s katerimi učnimi težavami se učenci soočajo pri matematiki in kateri so ukrepi pomoči. Poleg tega je predstavljeno tudi, katere so strategije računskih operacij, kako lahko učencem pomagamo pri učenju le-teh ter katere težave in napake lahko nastanejo pri pisnem računanju. V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni rezultati po zastavljenih raziskovalnih vprašanjih, s katerimi je bilo ugotovljeno: - s katerimi težavami se učenci najpogosteje srečujejo pri pisnem deljenju; - katere strategije reševanja nalog pisnega deljenja uporabljajo učenci v 5. razredu in ali učenčeva uspešnost pri matematiki vpliva na izbor strategij; - katere napake učenci najpogosteje delajo pri nalogah pisnega deljenja in ali so vrste napak odvisne od uspešnosti učencev pri matematiki ter - ali učenčeva uspešnost pri matematiki vpliva na čas reševanja nalog pisnega deljenja. Podatki so bili zbrani s pomočjo preverjanja znanja, strukturiranega opazovanja in z razgovori z učenci. V raziskavo je bilo vključenih 16 učencev 5. razreda Osnovne šole Janka Kersnika Brdo in njene podružnične šole v Blagovici. Rezultati raziskave so pokazali, da se učenci pri reševanju nalog pisnega deljenja srečujejo z različnimi vrstami težav. Petošolci najpogosteje uporabljajo strategijo priklica aritmetičnih dejstev, na izbor strategije pa vpliva učenčeva uspešnost pri matematiki. Napake, ki jih učenci najpogosteje delajo pri reševanju nalog pisnega deljenja, se prav tako navezujejo na priklic aritmetičnih dejstev, vrste in število narejenih napak pa so odvisne od učenčeve uspešnosti pri matematiki. Ta vpliva tudi na čas reševanja nalog pisnega deljenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učne strategije, pisno deljenje, učne težave in ukrepi pomoči, napake pri pisnem deljenju
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    doc. dr. Vida Manfreda KolarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9110601)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 612
    Datum vnosa: 06 Feb 2012 14:44
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/612

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa